• mijjan

Jag vill ha en förklaring varför mitt konto blivit spärrat!

Hej!
    Jag är alltså "bofinkarna" och hade ett konto här som numera inte går att logga in på. Vårt konto är borta om man söker på vårt alias "bofinkarna" och vår presentlista som vi gett till gästerna är också borta. Allt är i princip bara "borta".
    När vi försöker logga in står det "Fel: inloggningen misslyckades
    Orsak: Ditt medlemskonto är låst för inloggning, vänligen kontakta Bröllopstorget på konto@brollopstorget.se ".
    Har skrivit 4 mail utan att få svar och vore helt enkelt bara glad om jag fick en förklaring varför vi har blivit spärrade. Fick varningsmeddelanden om att något jag skrivit tolkats som reklam men då kunde jag för en tid inte skriva foruminlägg (vilket i sig är en bra varningsåtgärd!), men nu är hela kontot alltså borta.

Någon som varit med om något liknande eller som kan hjälpa mig med en förklaring? Tacksam i så fall :)
    Hade ju massa bilder, bordsplacering, budget och allt på den här sajten som fram till dess att kontot försvann verkade kanon!

Är inte arg om det verkar så vill bara ha mitt konto tillbaka :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 13:36
    Läste någonstans om att om man får tre varningar innan spärras kontot men mina varningar var tre sammanhängande inlägg i en tråd och dessa skrevs i princip samtidigt. När jag fick min första varning hade jag redan skrivit "reklam nr 3" (enligt mig var det ett tips och inte reklam men men. Förstår inte vart gränsen går mellan att tipsa om en hemsida och tipsa om en fotografs namn som jag gjorde). Men hur som helst - jag var rädd om mitt konto och hade jag fått en varning hade jag aktat mig - men när jag fick min varning hade jag redan skrivit tre inlägg så för min del var det tydligen bara att bli spärrad utan att ens få en chans att först få en varning och en andra chans :(

• Svar på tråden Jag vill ha en förklaring varför mitt konto blivit spärrat!
  • MissieA

puffar verkligen på och hoppas att någon förklarar för dig hur det ligger till

• Bride2be2008

Mitt konto blev ocksa sparrat. Jag kunde inte logga in pa nagra dagar. Men nu kan jag logga in och skriva meddeladen igen.
    Hoppas det loser aig for sig !!!!

• snö vit

Men hallå, hjälp henne då! Skriv en förklaring så allt ordnar sig, vi puffar ju på som bara den här!!!

• öland2008

puffar oxå på för dig

• Veronica70

*puff*

Och en fråga: vad räknas som reklam? Får man inte säga namn/länk?
    I sådana fall är man nog illa ute...

• Pumpkin

Jag vidarebefordrar länken till redaktionen, de vet mer om detaljerna än vad jag gör.

Veronica70: Jo, det får man. Om man kan förklara varför man gör det och om man inte har någon koppling till företaget. Man får heller inte tipsa om samma företag/hemsida alltför ofta.

• girl in love

De här reglerna är så himla otydliga.

puff-puff

• Communityansvarig

Av integritetsskäl vill jag inte kommentera specifika medlemsärenden så här hoppas ni förstår. Så här kommer en högst generell förklaring.

Som ni konstaterar ger en varning skrivstopp. Har man mer än tre varningar vid olika tillfällen stängs man av från Bröllopstorget. I de lägena informerar jag alltid den spärrade så att denne vet varför det händer. Att som spärrad medlem registera ett nytt konto är det samma som att strunta i våra regler eftersom ett medlemskap är personligt och personen redan stängts av från sajten.

Jag  har kontakt med medlemmen nu och kommer att lösa detta på ett sätt som respekterar medlemmens önskan. För jag kan förstå läget, samtidigt måste våra regler följas och som sagt ingen stängs av utan att först informeras

Svar på tråden Jag vill ha en förklaring varför mitt konto blivit spärrat!