• RebeckaSvensson

Kusinernas flickvänner/pokjvänner?

Bjuder ni era kusiners flickvänner/pojkvänner till ert bröllop? Fastän varken brud eller brudgum träffat dem?

• Svar på tråden Kusinernas flickvänner/pokjvänner?
  • gustafmatilda

Ja, det gör vi då de lever i stadiga förhållande sen flera år tillbaka. Hade de nyligen blivit tillsammans är jag inte lika säker...

• RebeckaSvensson

Jag vet inte hur deras förhållanden är...
    Hur ska jag göra? Det var ganska längesen jag skickade inbjudningarna men har iofs bjudit några andra efteråt också?

• gottelina

Ja, tänkte det kunde kännas bra för kusinen att få ta med sin älskade.

• baby78

Jag är nog av den åsikten att man bjuder respektive också. Även om man aldrig träffat dem eller de precis träffats. Men nuförtiden är det ju rätt så fritt med alla traditioner kring bröllop så man kan väl göra det som känns rätt. Fast jag skulle tycka det var väldigt trist att gå på bröllop utan min partner och om jag dessutom var tvungen att resa bort för att gå på bröllopet skulle jag nog skippa det. men det är min personliga åsikt : )

• AnnaochHenrik

Vi har dragit gränsen vid sambo. 17-åriga kusiner som har pojkvänner de haft i max ett halvår får finna sig i att pojkvännen får stanna hemma...

• Krystal
    gustafmatilda skrev 2008-05-17 13:22:30 följande:
    Ja, det gör vi då de lever i stadiga förhållande sen flera år tillbaka. Hade de nyligen blivit tillsammans är jag inte lika säker...
    Är av samma åsikt...
  • Timba

Jag tror inte att det spelar någon roll om det rör sig om partners till släktingar eller vänner, det hör nog till sed att man bjuder respektive. Men jag håller med om att det känns surt att bjuda någon man ej ens träffat (när man dessutom kanske inte bjudit några kompisar/släktingar pga plats-/penningabrist). Jag skulle bjudit partners om det var "seriöst" förhållande dvs ingen de träffat för någon månad sedan.

• Jennifär

Nej jag gör inte det. Två av mina kusiners flickvänner har jag inte träffat och vet knappt vad de heter...

• RebeckaSvensson
    Jennifär skrev 2008-05-17 17:13:14 följande:
    Nej jag gör inte det. Två av mina kusiners flickvänner har jag inte träffat och vet knappt vad de heter...
    Jag vet inte ens vad de heter?! Inte hur gamla de är, jag vet ingenting om dem!

Men jag har bestämt mig för att inte bjuda dem. Detta pga att jag redan satt en gräns. Jag har gamla vänner och släktningar jag inte bjudit så det känns konstigt att isåfall bjuda pojkv/flickvännerna bara för att de bor nära...?
  • crello

Den kluriga sitsen sitter vi oxå i... Men vi har sagt ja till de för man kan ju bara tänka sig själv om ens pojkvän skulle gå på bröllop då hade man nog velat följa med och kusinen i fråga vill nog att flickvännen ska följa med.... men som sagt de är svårt!

• Maraja84

Vi har bjudit in kusiners respektive, fast ingen av oss har traffat dom

För mig skulle det kännas konstigt att inte bjuda in dom, då dom ochså tillhör familjen- fast man aldrig har träffats

• mazaba

ja, måste bjuda alla som har resp tycker jag ananrs skulle det se konstigt ut tycker jag.

Svar på tråden Kusinernas flickvänner/pokjvänner?