• Marijaaa

    Alla syrian tjejer se hit!

    Jag behöver hjälp, vet någon av er vart man ska vända sig till om man vill hyra dahol och zurnai jag menar alltå den där stora trumman och flöjten haha för jag har ingeeeeen aning

  • Svar på tråden Alla syrian tjejer se hit!
  • Mrs Mommy

    Hör med syrianska föreningen?

    Är dock inte syrian

  • Marijaaa

    Hmm de kan vara en ide att börja där kanske

  • marjame

    Hej! Var bor du? Vi funderar också på att hyra dahole och surnaje... surt bara att det ska vara så dyrt. Tala om hur det gick för er!

  • Marijaaa

    Jag bor i sthlm hur mycket kostar det ungefär jag har hört 10.000 då är dem där hela bröllopet men jag vill ju egentliegn att dem ska spela från mitt hem gående till bilen sedan när ag går ut från bilen in till kyrkan och från bilen gående in till festlokalen och sedan kanske lite under festen thats it typ. Har du någon aning om hur mycket det kostar ???

  • marjame

    OJ, 10 000 är till och med saftigare än det som jag hade hört. Jag vill precis som du att de bara ska spela före bröllopet och lite under själva bröllopet. Jag har hört 5000. Men sen lägger ju gästerna också pengar, så det blir ju mer. Men hur ska man veta att de man bokar är bra? De senaste jag hörde var värdelösa, skulle inte ha betalat ett öre för dem.

  • marjame

    Förresten, vilken sångare ska ni ha? Vissa sångare fixar dahole och zurnaje för en viss summa.

  • Marijaaa

    Haha ja de är helt galet 10.000. Har också funderat på hur man ska veta om de som spelar är duktiga de får väl spela någon för en typ 2 veckor innan...provsmak;) Vi har inte tänkt att ha ngn sångare utan det bli nog Dj faktiskt. Vem funderar ni på?

  • marjame

    En släkting till mig ska sjunga på vårt bröllop. Han heter Malke Destici. Har du hört honom (finns annars lite låtar på youtube. Hur kommer det sig att ni ska ha Dj?

  • Marijaaa

    Vi kommer att ha blandad musik, alltså svensk, arabisk syriansk/assyrisk och sedan regetton och dancehall senare mot natten. Har vi en sångare kommer han ju bara sjunga arabisk/syriansk och min fästman är svensk så vi kommer köra lite av varje hehe

  • marjame

    Aha, men då förstår jag verkligen. Men det är nog bra att ni har en Dj då. Till förlovningsfesten hade vi musik via datorn. Det var bara jobbigt för att alla skulle ha åsikter om musiken + att vissa låtar återkom flera gånger om. Ju fler kockar, desto sämre soppa. Så en DJ är verkligen att rekommendera. Pratar du syrianska eller arabiska? (utesluter turkiska med tanke på att du inte skrev ngt om turkisk musik)

  • Marijaaa

    Ja exakt i vårt fall blir nog Dj bra. Jag pratar arabiska men jag kan läsa syrianska och förstår lite men kan tyvärr inte prata sj då?? Har du förresten köpt eller hyrt din klänning ?

  • marjame

    Jag själv kan bara syrianska. Mina föräldrar är från turkiet. Jag har köpt min klänning. Jag skulle vara tvungen att betala 75% av priset på klänningen för att få hyra. I så fall tjänar jag på att köpa den o använda en splitterny klänning för att sen sälja den för halva priset. Har du hittat din klänning?

  • Marijaaa

    Nej verkligen inte måste börja ut leta funderar oxå på att köpa istället för att hyra verkar ju vara onödigt att hyra om de nästan kommer kosta som att köpa. Hur mkt köpte du din för?

  • marjame

    Jag köpte min för 14400.. den kostar en hel del. Nu i efterhand undrar jag om det inte hade vart bättre att beställa från Kina. Allra bäst hade egentligen vart o hitta ens drömklänning på "köp och sälj" eller på blocket. För då köper man klänningen för ca halva priset + att man kan sälja den igen. Undrar varför så många har emot detta. Där är egentligen ändå bättre än att hyra (då har ju fler människor använt klänningen).

    Har du hittat några som du tycker är fina?

  • Marijaaa

    Men beställa från kina är lite läskigt, jag måste testa klänningen på bild kan den se bra ut sen så fort man sj kliver in i den ser de inte alls lika bra ut. Klart man kan köpa på blocket så länge man hittar den klänningen man vill ha o kommer in i den förstås, inte mig emot. Problemet är att jag är kort o smal haha så lycka till för mig säger ja bara

  • Cesa93

    Hej! Hur får man tag i din släkting Malke Destici om man vill boka honom ? 

  • Cesa93

    Hej! Hur får man tag i din släkting Malke Destici om man vill boka honom ? 

Svar på tråden Alla syrian tjejer se hit!