Tack!
Vad vill ni veta? var en ganska lång dag... eller långa dagar med förberedelser och allt...
Torsdagen gick åt till att handla mat, fredgen till att tillaga den, träffa serveringspersonal och övervaka dukning och iordningställande av festlokalen, Kaga bygdegård utanför Linköping. Förutom ett kass kök där i var tvungna att kompleteringshandla gick allt bra... mycket dock att hålla reda på, alla frågade ju mig vad och hur det skulle göras
Lördagen började med besök hos frisör, vanlig klippning. Sen åkte jag, min närmsa vän och en kompis som är florist hem till min pappa och fixade pärlor i håret, brudbukett och sminkning. Jag trodde att jag vid det här laget skulle vara dönervös men njöt av allt
. Blev nervös när det bara var en halvtimma kvar och började gå igenom gudstjänstårdningen!
Kom till kyrkan och min man var jättestilig! Och brudnäbbarna hur söta som helst! Jättefin vigsel med en präst som fick oss att slappna av och som även hon var rörd till tårar då vår solist sjöng "som en saga". Det roligaste var att jag inte längre var ett dugg nervös utan bara njöt! Det enda lilla problemet var att jag inte lyckades få på karln hans ring så han fick ta sista biten själv
Efter vigseln tog pappa med oss till kanalen och tog kort och sedan några i klosterruinerna... har bara sett ett ännu men tror de är jättefina!
Sen var det middag, allt rullade på bra och det var många fina tal och en hel del skåland, sjungande och pussande!
Sedan hade vi lite dans och ganska fritt fram tills det var dags för de fina tårtorna! de går att se på familjeliv, medlem mariax m2, hon är såå duktig!
Tyvärr har min karl brutit revbenet på svensexan så det blev en lugn bröllopsnatt
. Men om sanningen ska fram var man rätt slut då så det var skönt att bara småprata lite före insomnande...
Ja, nu har jag väl berättat mer om dagen än ni orkat läsa