• Manlybeach

Transport - häst

En fråga: Vi ska gifta oss nästa sommar utanför linköping.
    Min tanke är att vi ska komma ridande på varsin häst fram till festlokalen som råkar vara ett slott.

är det någon som vet vart man kan hyra två hästar till ett sådant evenemang...???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:24
    båda kan rida och bruden har haft två egna hästar, vilka hon red in själv. men ingen av oss bor i linköping därav frågan.

• Svar på tråden Transport - häst
  • Aleta

Det fanns ju en stor hästuthyrare alldeles utanför Linköping förr i alla fall, utanför Ryd tror jag. Tyvärr minns jag inte namnet, för de hade nog ställt upp med hästar, men någon som bor i Linköping kanske vet?
    Stenholmen ligger ju annars nära, de har islandshästar.
    Sen kan du ju fråga på Linköpings ridskola.

• Tooticki

Kan ni rida? Annars är det osäkert om någon hyr ut hästar som ska ridas av nybörjare i vit lång klänning. Man får ju tänka på olycksrisken, att inte alla hemförsäkringar täcker ridsport osv.

• Aleta

Jag tar för givet att ni kan rida, annars är det nog ganska svårt att hitta någon som hyr ut sina hästar...

• Tooticki
    Aleta skrev 2008-05-19 13:02:58 följande:
    Jag tar för givet att ni kan rida, annars är det nog ganska svårt att hitta någon som hyr ut sina hästar...
    Jag tar för givet att de inte kan rida eftersom de inte vet vart de ska leta efter två hästar
  • Aleta
    Tooticki skrev 2008-05-19 13:05:40 följande:
    Jag tar för givet att de inte kan rida eftersom de inte vet vart de ska leta efter två hästar
Svar på tråden Transport - häst