• Boxerbruden

Tärna

Har alla en tärna?
    Jag vet inte om jag ska ha nån för jag vet inte vem jag ska välja *S* Blir det konstigt om man inte har nån?

• Svar på tråden Tärna
  • Fru Handal

Nej det är helt upp till dig!
    Jag ska ha mina syskonbarn (6 år) som näbbar. Mest för att det är sött och för att de tycker att det är roligt!

Tärnans största uppgift är väl att rätta till släp och hålla brudbuketten under vigseln.
    Men det går väl lika bra att lägga ifrån sig den på altarringen eller ett litet bord jämte!

Jag tycker inte att det ser konstigt ut om man inte har tärna, man får göra som man vill!

Lycka till!!!

• RDF

Nej det behöver man inte ha! Jag har varit på bröllop både med coh utan tärna. Det gör man som man själv vill!

• Boxerbruden

Tack det känns lite bättre nu.
    Ska ha dottern som är 2 år som näbb (är tanken). Vi har 2 toastmasters som ska hjälpa till på festen. Men vi har inte tänkt att ha varken tärna eller bestman.

• eleja

Inte alls konstigt att inte ha någon. Dessutom slipper du ju förmodligen en del utgifter om du skippar det.

Enda kruxet kan väl vara om du vill ha en möhippa, men du kanske kan hinta till någon kompis att ta tag i det. Eller be din man viska i någons öra...

Svar på tråden Tärna