• hemligt i år

vi ska gifta oss hemligt men vi är bjudna på svägerskans, hur göra?

Hjälp vi har sedan augusti förra året planerat att gifta oss i hemlighet i sommar och inte bjuda någon.
    Men idag fick vi en bröllopsinbjudan till svägerskans bröllop som dom ska ha i höst.
    Kan vi tacka ja?
    Eller är det fel att gå på deras dom får ju inte gå på vårt?
    känns jättekonstigt
    dom ska ha stort bröllop med allt som hör till.

• Svar på tråden vi ska gifta oss hemligt men vi är bjudna på svägerskans, hur göra?
  • anne på grönkulla

Skulle man aldrig kunna gå på bröllop om man inte själv vill ha stort firande?

Jag tycker inte man ska behöva se det så. Ni väljer ert sätt och de väljer sitt, gläds och fira med dem!

• AnnaochHenrik

Håller helt med anne på grönkulla... tycker inte att det där med att bjuda igen gäller på bröllop, just bröllop måste var och en få ha så stort eller litet man själv vill ha det!
    Så gå ni på deras bröllop, men ha ert eget precis så litet ni vill utan dåligt samvete...

• hemligt i år

VI vill inte ha massa uppståndelse.
    Känns skönt att få några som tycker vi kan gå
    Är ju så mycket vett och etikett kring bröllop
    På deras inbjudan stod klädsel KAVAJ
    vad innebär det? vad ska jag och min "gubbe" ha på oss?

• EllaM

Åh, ni ska absolut tacka ja! De har valt att bjuda er för att de vill ha er med! Att ni väljer att gifta er hemligt (det gör vi också) spelar ingen roll!

• Babymama

Din svägerskas bröllop handlar ju om vad hon vill ha på sin dag och hon vill ha er där. Klart ni ska gå.

• hemligt i år
    känns skönt att få positiva svar för först blev vi glada men sen när vi börja tänka så blev vi osäkra på hur det skulle uppfattas av folk runt omkring
    för igår var vårt största bekymmer hur svärmor/svärfar och min mamma och pappa skulle ta det att vi inte bjuder ens dom
    mina föräldrar är det nog inga problem med för dom gjorde det också hemligt men borgerligt.
  • hjartan

Klart ni ska gå.

Annars kan ni ju inte var med på några bröllop alls i framtiden? De som inte tänker gifta sig kan ju inte heller gå då?

Svar på tråden vi ska gifta oss hemligt men vi är bjudna på svägerskans, hur göra?