• kanske de kanske

trädgårdsbröllop i sep

Ngn mer än jag som ska gifta sig i sep. Vi funderar på trädgårsbröllop(överraskningsbröllop) men vi vet inte rikigt hur vi ska lösa de. Ngn som kan komma med tips och råd. obs budgeten e på 25000 så ungefär ca 5000 kan spänderas på lösa bord, partytält m.m vi ska bjuda ca 70st sen e juh frågan om alla kommer.

• Svar på tråden trädgårdsbröllop i sep
  • kekkap

Jag ska också gifta mig i september, lördag den 20:e :)
    Men har inte så många tips att ge, är i början av planeringen (och börjar bli smått stressad eftersom det är bara 3 mnd kvar!).
    har ungefär samma budget som du...

• cake73

Jag har varit på ett trädgårdsbröllop där de hade ställt ut stolar i rader så det blev en gång i mitten där brudparet gick fram till prästen. En tjej i släkten sjöng solo vilket höjde stämningen.

Efter vigseln ställdes bord fram och stolarna runt dom. Vi fick picknick-korgar, en per familj eller två par ihop. I dom fanns dryck och baguetter..... annorlunda och lättsamt.

• 2008september2008

Behöver med massor av tips och ideer ... ska med gifta mig den 20 september 2008 typ 2 månader kvar och jo, jag håller med KEKKAP man börja bli lite stressad

• T and T

Verkar som att vi är några stycken som ska gifta oss den 20:e september och som inte har planerat detta i evigheter. När min man friade i juni var det bara full fart frammåt.

Kekkap; stort partytält, massor av 7kr/meterspets från Ikea och buffé. Utsmyckning finns i massor i naturen!

• egensinnig

Vi viger oss i kyrkan brevid vårt hus o sen har vi 2 partytält på 3X9 meter alltså totalt 54 kvm. Långbord med linnedukar. Ljusslingor längs väggarna samt ljuslyktor hängandes från taket i glas. Blommor i små låga espressokoppar o färgglada servetter i 3 olika färger.

Välkomstbubbel serveras i en annan del av trädgården. Sen blir det buffé och rött o vitt vin.
    Tårta o kaffe m avec samt snacksbord.
    I vårt stora inglasade uterum bygger vi en tillfällig bar där serverignspersonalen serverar drinkar.

Inget värdpar o ingen toastmaster utan vi vill ha det lite mer informellt. En stor fet fest helt enkelt!!

Vi har en budget på 60 000 men då går 10 000 till ring. Catering och alkohol är de andra stora posterna. Man skulle lätt kunna klara sig på hälften i alla fall tror jag om man är kostnadsmedveten.
    Gör hår, smink, naglar själv för att spara tid o pengar. Köper odekorerade rosa prinsesstårtor som jag dekorerar själv med blommor i sugarpaste.

Lycka till!

• ylle08

Vi ska också ha ett trädgårdsbröllop men inte ännu detta år.. så jag tar gärna tips av er också. Och som TS så har vi ungefär samma budget, men 100 pers..

Svar på tråden trädgårdsbröllop i sep