Hur många tärnor?
Hur många tärnor har ni?
Man ser så härliga bilder på stora brudföljen och det ser så kul ut att ha många tärnor...
Eller ska man bara ha en tärna för att då blir det mer bara bästisen?!
Men vilket är bäst?
Och varför?
Hur många tärnor har ni?
Man ser så härliga bilder på stora brudföljen och det ser så kul ut att ha många tärnor...
Eller ska man bara ha en tärna för att då blir det mer bara bästisen?!
Men vilket är bäst?
Och varför?
*skrattar* Ja, jag hade först inte tänkt ha någon tärna alls just för att jag itne riktigt förstod poängen. Nu ska min bästa vän vara tärna och det känns jättebra, mest för att jag får ha henne hos mig hela dagen innan vigseln. Stora brudföljen känns automatiskt tjusigare/elegantare/stelare?? tycker jag.
1, LillSyrran.
För oss känns det lagom med 1 tärna och 1 bestman och 1 liten brudnäbb förstås! Gifter oss utomhus och för oss skulle det bli alldeles för stort och mäktigt med flera (hade kanske kunnat tänka mig 2 istället för 1).
Men håller med dig om att det ser vackert ut med många!
Gör som DU/NI känner, inget annat är rätt.
Men jag har så svårt att välja.
Jag har 3 bästisar och det känns dumt att välja bara EN.
Men sen så har jag även 2 döttrar som ska vara näbbar.
Så följet blir i så fall jätte stort!!! Tur att vi ska vara i en stor kyrka!
Men som sagt, jag vet inte alls i nu läget..
Jag hade 5st..
Vi är ett gäng som alltid hängt ihop, kunde inte välja 1av dem, hade käntst fel om en, eller 2 av dem varit med uppe med mig och sen en del av dom inte.
Har bild på dem i mitt galleri!
När jag var tärna så var vi fem tärnor och en bestman och två näbbar. Bruden ville inte bara välja en utav oss, så antingen var det alla el ingen. Vi tärnor lyckades tränga ihop oss i kyrkan så det var inga problem.
Två stycken blir det...
2 blir det här med!
blir en tärna, en marskalk och ett brudpar, i en gigantisk kyrka...
Vi har inte frågat dom ännu men vi hoppas på det blir 2 tärnor, 1 bestman o 2 näbbar (vår barnen)
Men vi gifter oss nästa år så planerning kan alltid ändras....