• Mooniz

Man måste väl inte förlova sig även om man ska gifta sig?

Okej, en snabb fråga jag gärna vill ha snabbt svar på.

Jag och sambon ska gifta oss (Inget datum bestämt men senast nästa sommar) och jag har kommit med idén att enbart gifta oss utan att förlova oss med ringar före. Förlovad är man väl ändå om man bestäm sig för att gifta sig.. men jaja, ni fattar nog.

Visst kan man göra så? Haha. Känns som en ganska löjlig fråga.. men jag är lite förvirrad.

Vet inte ens om jag lagt tråden rätt. Hehe

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-21 12:59
    En till fråga!

Jag har valt vigselring. Med röd och vitt guld samt stenar i. Nu ska vi välja en till min blivande. Han vill ha en simpel ring i rödguld.. dvs en förlovningsring som vigselring? Går det? Ahh, förvirrad!

• Svar på tråden Man måste väl inte förlova sig även om man ska gifta sig?
  • Mooniz

Tack för ditt svar! Kände mig lite förvirrad.

• Mooniz

Ok! Jag tycker det är smart. Och dessutom sparar man ju pengar och kan lägga ned lite extra på vigselringar istället..

Babymama skrev 2008-05-21 12:05:26 följande:
    Vi gör också så
  • PennyJenny

Funkar finfint! Vi gjorde så. Vi bestämde i februari att vi skulle gifta oss i augusti samma år och då känndes det rent onödigt att lägga pengar på ett par ringar till. Så jag har bara en ring men känner mig lika gift för det.

• Mooniz

Härligt!

Här har vi knappt pratat om förlovning, mest om att vi vill/ska gifta oss. Och om vi redan bestämt oss så känns det ganska onödigt att först gå och förlova oss.

PennyJenny skrev 2008-05-21 12:12:26 följande:
    Funkar finfint! Vi gjorde så. Vi bestämde i februari att vi skulle gifta oss i augusti samma år och då känndes det rent onödigt att lägga pengar på ett par ringar till. Så jag har bara en ring men känner mig lika gift för det.
  • patti87

man kan göra precis hur man vill:)

• Bella 81

Jag har ansett mig vara förlovad sedan min fästman friade i september trots att ringarna inte blir klara förrän om två veckor. Jag tycker att man kan vara förlovad med eller utan ring, allt handlar om vad man kallar sig. Vi kommer nog att bära ringarna så fort de blir klara och sedan låta dem övergå till att bli vigselringar. Det är två ihoplödda ringar (av tekniska skäl), men jag kommer ändå att kunna säga att jag har två ringar

• Lavendelblomma

Ja ni e ju förlovade redan! Om ni bestämt er för att gifta er!

Mooniz skrev 2008-05-21 12:01:35 följande:
    Okej, en snabb fråga jag gärna vill ha snabbt svar på. Jag och sambon ska gifta oss (Inget datum bestämt men senast nästa sommar) och jag har kommit med idén att enbart gifta oss utan att förlova oss med ringar före. Förlovad är man väl ändå om man bestäm sig för att gifta sig.. men jaja, ni fattar nog.Visst kan man göra så? Haha. Känns som en ganska löjlig fråga.. men jag är lite förvirrad. Vet inte ens om jag lagt tråden rätt. Hehe
  • Zozo

Man maste inte ringförlova sig nej; Vi gjorde inte det o vi e definitivt gifta

Svar på tråden Man måste väl inte förlova sig även om man ska gifta sig?