• Mooniz

Min vigselring vald. Men hans då?

Vi hoppar över det med förlovningsringar och har valt att vi ska ha två vigselringar. Jag/vi har valt ut vilken jag kommer att ha, men han hittar ingen till sig själv som faller honom i smaken.

Ringen jag ska ha finns endast som damring och han vill ha en simpel slät ring i rödguld men det är ju förlovningsring? Vi ska beställa ringar från www.vigselbutiken.se men som sagt, vi vet inte vilken han ska ha.

Kan han ha en förlovningsring som vigselring? Eller finns det simpla släta vigselringar i rödguld?

• Svar på tråden Min vigselring vald. Men hans då?
  • nicenettis

ofas så har mannen bara en förlovnings ring som man sätter din giftas datumet så varför inte ha en förlovningsring utan stenar

• Mooniz

Ja, precis. Det är det han vill ha. Men går det att ha utan att det blir konstigt? För han hittar ingen sådan ring han vill ha bland vigselringarna.

nicenettis skrev 2008-05-21 13:42:48 följande:
    ofas så har mannen bara en förlovnings ring som man sätter din giftas datumet så varför inte ha en förlovningsring utan stenar
  • sanber

absolut kan han ha en sån...jäätte många har så

• nicenettis

de flesta män har bara en ring

• Mooniz

Ja, men jag ska också bara ha en ring eftersom att vi hoppar över det med förlovningsringar

nicenettis skrev 2008-05-21 14:01:27 följande:
    de flesta män har bara en ring
  • Mooniz

Ah, okej! Då får det bli så.. så blir karln glad och nökd

sanber skrev 2008-05-21 14:01:17 följande:
    absolut kan han ha en sån...jäätte många har så
  • Juni2009

Jag har hittat min ring men inte han.
    Sambon letar fortfarande...

Jag väntar nog min ring hem snart!
    lÄNGTAR REDAN!

• saraodanne

Min m2b behåller sin förlovningsring bara och graverar in ett till datum, och eftersom många killar gör så så innebär ju det att din kille kan ha en förlovningsring som vigselring utan att det blir konstigt! Kör på det han tycker bäst om! :)

• sokkerstruten

Männen har en slät ring, liknande förlovningsring eller vad man vill kallad det?

Vad är det för ringar bland "vigselringar till män" som inte är vanliga släta, guld eller vitguld? När man köper ring till en man får man titta bland "förlovningsringarna" eftersom mannen vanligtvis inte har någon "vigselring" utan oftast använder sin förlovningsring och putsar upp den och skriver det nya datumet i.

• Bröllopsyra2010

Vi har valt våra ringar finns i mitt bildgalleri.1.a bilden är till honom. Artinian´s juveler Sthlm. Nu vet jag inte vilken ring du vill ha, men ni kanske får någon idé iaf. Lycka till med allt!

• Bröllopsyra2010

1.a bilden, o till vänster alltså.

• matildaochniklas

Min m2b kommer att ha både förlovningsring och vigselring, och hans ring har vi hittat bland förlovningsringarna.

• elpo08

Det är klart att han kan ha förlovningsring som vigselring,

men jag fattar inte...vad skulle det vara för skillnad på förlovnings/vigsel för män??

• Kiwi08

Eg är väl en ring en vigselring för att man får den när man gifter sig. hur den ser ut är väl upp till var ock en! Vi ska också "bara" ha en ring var, min ska vara en slät rödguld & mannens en slät i vitguld.

Svar på tråden Min vigselring vald. Men hans då?