• Issa81

Kläder till näbbarna?

Våra två små barn på då 5 och 7 år kommer vara brudnäbbar på vårat bröllop, jag vill görna ha en klänning med lite vinröda detaljer i och vi har tänkt ha det som tema att vitt(eller snarlikt), och vinrött ska varavårt tema, kanske lite grönt i någon nyans.
    Det ska ju gå genom allt i bröllopet och undrar då om man ska ha vita brudnäbbklänningar eller om man ska ha rött, då i så lik nyans som det röda i klänningen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kläder till näbbarna?
  • FruRålin080808

Det kanske är lättare att hitta vita klänningar än röda. Det blir nog fint att sätta röda sidenband som matchar det röda i brudklänningen i midjan på näbbarnas klänningar. Men det blir lika snyggt med röda klänningar...Svårt val;)

• CRISTAL

Hej Issa81,

Snubblade över den här sidan när jag själv kikade på brudnäbbskläder. www.migezan.se/

Vet själv inget om företaget, om de är pålitliga med leverans och priser men det kan vara värt att kolla upp. Finns en hel del klänningar att välja bland. =) Lycka till!

• Issa81

Tack alla!

Ska kolla in sidorna ni föreslagit!

• Issa81

Guud vilka fina och söta klänningar det var på www.migezan.se/
    ...på ebay med men den andra var verkligen super fina!
    Får ta och kolla upp företaget så man inte blir lurad eller något sådant!

• brud 070607

Jag håller på att sy och det är roligt men arbetssamt mitt i allt annat bestyr. Vi har chokladbrunt och avokadogrönt i kombination med elfenbensvitt som tema. Min dotter som är 20 månader ska ha samma spetsliv som mamma fast i barnvariant (ingen markerad midja och ingen urringning:)). Hon ska ha ett brund sidenband i midjan.

Håll tummarna för att det blir bra för jag är absolut inget proffs men klänningen kommer att kosta minder än 300 kronor så det är definitivt värt att sy själv.

Svar på tråden Kläder till näbbarna?