• äntligenbrud

färgtema....

Beslutsångest!! Hjälp mig snälla!
    Jag ska gifta mig i en röd klänning. På något sätt har jag inbillat mig att jag "måste" ha rött med i temat då...? Är jag alldeles ute och cyklar nu ? I så fall tänkte vi kanske rött, vitt och silver.
    Men jag är såld på "mjukare" färger som tex grönt men blir det "plåttrigt" om jag har en röd klänning...? Oj det kanske låter tramsigt men jag har fatnat här Kan ni hjälpa mig att bestämma mig

• Svar på tråden färgtema....
  • Brud 080823

Jag hade nog valt röd som en utav fägerna som färgtema. Men det behöver ju inte vara den domenerande färgen. Ni kan ju ha tex silver som huvudfärg och sen med små detaljer i rött.

• Juni2009

Förstår jag rätt så måste färgtema inte passa med brudklänning?

En dum fråga

När använder man färgtema?

Vi valde dalafärger (blå,grönt och kanske guld eller silver)

Min klänningen är champange eller mörkivory...
    Vet intebhur jag ska beskriva färgen...

bild på klänningen finns på galleri.

• ThePlupps

Jag tycker rött funkar jättebra med ljust limegrönt. Dessutom är alla toner av vitt, vanilj, beige och guld fint till. Jag har funderat lite på ett cherry blossom tema, som går i rött, rosa och vitt... men då ska man ju gilla rosa...

• IdaÄlskarLennart

man måste ju inte nödvändigtvis ha ett färgtema. Jag skulle ha rosa och ivory från början men har uteslutit det och jag använder mig av alla glada färger.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kör den galna temat blått/organge o vitt

Men du behöver inte ha rött i temat för du har rött i klänningen.

temat är nog mer att det ska vara som en röd tråd igenom dukning,bukett m m dvs det är lättare att styra upp det samt att du får en snyggare resultat än om du blandar en massa olika färger som t ex gul duk, gröna servetter,blåa glas,röda tallrikar,lila ljus, o vita blommor.

Det kan iofs vara snyggt om man har t e x regnbågen som tema men annars så kan det vara snyggt med en genomgående färg av två max fyra olika färger

Svar på tråden färgtema....