• EnaOline

Kan man göra så här??

Hejsan!

Jag har funderat kring det där med bröllopsnatten, jag och sambon hade tänkt ha vår bröllopsnatt hemma. Men saken är den att vi gifter oss utomlands (vi bor utomlands) o brudtärnorna ska ju komma ner, tror ni att de tar för givet att sova hos oss, eller kan man säga till dem att de måste fundera kring det där med boendet? Det känns bara lite snålt att be dem stå för boendet själva, eller?? Vi ska nämligen ha ett budget bröllop och har inte råd att stå för någons boende... Förslag hur man kan ta upp det med dem på ett bra sätt?

• Svar på tråden Kan man göra så här??
  • Waersta

Min första tanke är att ni ska ta upp det med dem så fort som möjligt.. de kanske inte har så mycket pengar heller..

• frökenkräfta

Jag skulle nog vilja säga tveksamt. Beror på hur mkt ni betalat för tärnorna. Om tärnorna kommit från ett annat land och betalat resan + klänning +ordnat möhippa och avsätter tid för kring ert bröllop så tycker jag att det för mkt begärt att de även ska betala för sitt boende då de ska komma på ert bröllop.

Man ska göra precis som man vill på sitt bröllop fast ska tänka lite på sina gäster också, om man själv hade varit i gäst/tärne-situationen.

• be happy

Jag tycker nog inte heller att ni ska begära att de får ordna eget boende när de kommer för er skull... Bröllopsnatten kan ni kanske fira vid ett annat tillfälle i så fall...

• EnaOline

frökenkräfta det var därför jag skrev inlägget, jag vill ju inte att de ska bli ruinerade precis. Jag hade tänkt stå för frisyr o sminket... men de står för kläderna själv.

sambon har tydligen något på G så jag ska inte ta upp det med dem... vi ska tydligen absolut inte fira börllopsnatten hemma.. hiih ;)

• frökenkräfta

Låter spännande! Hoppas att det blir en toppen-bröllopsnatt!

Svar på tråden Kan man göra så här??