Hur mycket pengar...?
Hur mycket lägger ni ner på eran bröllopsresa?
Ska ni som har småbarn ta med dom eler ska ni göra en kortare resa utan dom?
Ingår resan i eran bröllopsbudget?
Hur mycket lägger ni ner på eran bröllopsresa?
Ska ni som har småbarn ta med dom eler ska ni göra en kortare resa utan dom?
Ingår resan i eran bröllopsbudget?
Vår resa kommer kosta ca 80-90 000 kr. Den ingår inte i bröllopsbudgeten då vi väntar med att göra den för jag kan inte vara ledig 3 veckor just nu.
46 000 exl fickpengar = totalt 60-70 000
Den landar på ca 60' inkl fickpengar.
Oj, vilka summor! :-0
Önskar vi med kunde komma upp i det!
Vi är nog glada om vi får ihop 5-10000:-, inkl. fickpengar.
Hur lyckas "alla" spara så mycket? *nyfiken*
För oss handlar det om att vi tjänar helt ok och att resor är ett av vårt största intresse. Vi har inga barn heller.
Vi har inte bestämt något ang bröllopsresa än. Vi har önskat oss bidrag till resan i bröllpspresent. Vi har tre barn som kommer att följa med så någon regelrätt bröllopsresa blir det inte. Vi kommer troligtvis inte åka förrän nästa år eftersom jag studerar och inte vill åka iväg min sista termin. Däremot kommer vi att ta en långhelg i Scottland senare i höst. En vecka efter bröllopet kommer vi att åka till Öland hela familjen våra tre barn och de "stora" (15 & 17) barnens flick resp pojkvän.
Okej, ja jag skulle med älska att resa om vi kunde, har aldrig varit utomlands och är 27 år gammal så känns som att det vore på tiden!
Vi har 2 barn också oh då kostar det ju mer...
Vi gjorde en resa i Sydamerika på 17 dagar. mesta delen av tiden var vi i Argentina men det blev avstickare till Brasilien, Uruguay o Paraguay.
Vi kommer att lägga ner ca 45000, och det ingår inte i vår budget. Vi har egentligen inte råd, så till vida att det är ett faktum att när vi kommer hem igen kommer vi att behöva börja spara igen. Å andra sidan är vi överens om att vi kanske bara kommer att göra en liknande resa en gång, och när passar väl bättre än efter vårt bröllop. Men jag får erkänna att summan skrämmer!!!!!
Vi kommer kanske lägga 20000 inkl fickpengar, blir en vecka på typ kanarieöarna, vid medelhavet eller liknande (nån stans det är varmt i början av april och inte allt för dyrt/långt bort)
Jag ville eg lägga mer pengar och åka på nån riktigt häftig resa, men både ekonomi och tid (jag pluggar o vet inte om jag kan ta ledigt mer än en vecka) gör att vi valt nått lite mindre. Vi vill dock resa direkt i anslutning till bröllopet.
Har så bestämt att vi efter bröllopet börjar spara igen (då har min m2b förhoppningsvis jobb med) och åker på en längre resa i januari året efter. Då kommer vi lägga mer och åka 2-3 veckor, evt till sydafrika där vi känner en som bor!