• malinclarenbeck

Jag ar brudtarna och behover tips.

Hej!

Jag ska vara brudtarna pa min sysers brollop i augusti. Hon ar verkligen min allra basta van, sa jag vill gora nagot speciellt for henne. Vi ska ha mohippan, som jag tillsammans med hennes vanner planerar. Men eftersom jag anda ar brudtarna, sa vill jag gora nagot extra.

Ar det nagon som har nagot tips om vad man kan gora som brudtarna? En speciell present eller liknande. Detta ar mitt allra forsta brollop och vet inte riktigt hur det gar till, sa jag valkomnar alla tips!

Tack

• Svar på tråden Jag ar brudtarna och behover tips.
  • Vi2alltid

Menar du under planeringen eller under själva bröllopsdagen?

Under planeringen kan du stötta och komma med goda råd och lösningar, men framför allt är det under dagen som din stora uppgift kommer!
    * lugna nerver
    * massera
    * se till att hon får i sig mat
    * ha ett litet SOS-kit i handväskan: lypsyl, säkerhetsnålar, pincett, läppstift, strumpbyxor, plåster, osvosv - vad du tror kan behövas
    * vara brudens "spegel" kolla så inte hon har en fläck nånstans i ansiktet eller så, ligger släpet rätt, håret, sminket?

Lite tips som jag kommer på nu :)

• brudensara

Vad härligt att din syster har dig, hon måste var så glad!

För mig är tärnan jätteviktig för att ha någon(föruto min blivande man) att diskutera förberedelser med: titta på klänningar, bestämma blommor osv. Jag skulle inte ha klarat mig utan min tärna, hon har intresserat och nyfiket tittat igenom MASSOR av bukettbilder och stått ut med mitt velande.

Svar på tråden Jag ar brudtarna och behover tips.