gustafmatilda skrev 2008-05-27 10:26:15 följande:
Men inte bjuder väl tärnan/den som anordnar hippan med folk som inte är bjudna till bröllopet? Jag hade tyckt att det var helkonstigt att ha med folk som "bara" är bjudna på hippan. Eller att gå på en hippa och sen inte vara bjuden på bröllopet själv. Jag skulle inte sura om alla tjejer på bröllopet var med på en hippa, men jag hade nog tyckt att det var lite märkligt, inte så lätt att hålla samman alla heller. Nej, närmaste vännerna typ. Älskar mamma och svärmor, men jag vill nog helst inte ha med dem på min hippa.
Hmmm..beror kanske på omständigheterna....
Vi ska bara bjuda syskon o föräldrar på bröllopsmiddag.....men mina tjejkompisar ha redan deklarerat att de kommer att hippa mig o komma t kyrkan (om de vill/har tid)....
De är helt underbara!!
Om mamma o svärmor vill följa med så är det ok......misstänker dock att de "kastar in handduken" efter kl 22.....
Men som alltid så har man olika relationer till olika människor.... vad som passar mig utmärkt kanske är värsta pinan för någon annan...
Jag tycker att tärnan inte borde bjuda andra än de som är bjudna till bröllopet.