• Långö2008

Möhippa/svensexa med oönskade gäster??

Har de hänt att ni som redan haft er hippa/sexa blivit besviken på att folk ni trott skulle varit med inte varit det? Eller tvärtom att det kommit folk som ni inte alls trott/önskat och varit med??

Självklart är det alltid kul om man har så många som möjligt med sig men en kusin på 15 eller en faster kanske inte är så kul??

Var på en hippa med en tjej som hade både mamma, svärmor och avlägsna släktingar med och hon sa långt efteråt att hon helst hade sett sin hippa med bara kompisar.

Vad tycker ni??

• Svar på tråden Möhippa/svensexa med oönskade gäster??
  • Pingst09

Nä, jag skulle nog vara gladast om det var ett gäng kompisar bara. Kanske syrran, men hon är ju som en kompis....

• Garonne

Jag skulle bli tokig om min mamma och svärmor kom! Jag skulle nog tjura som en femåring hela kvällen...

• Långö2008
    Garonne skrev 2008-05-26 20:27:00 följande:
    Jag skulle bli tokig om min mamma och svärmor kom! Jag skulle nog tjura som en femåring hela kvällen...
    Känner typ likadant...
  • starchick

Jag hade min möhippa för ett tag sedan och den person jag trodde aldrig skulle missa min möhippa var inte med. Jättetrist såklart men inget jag går och "surar" över. Mer bäldigt besviken faktiskt.Men så är det, alla kan ju inte samtidigt!

• Silva79

Eftersom min kompiskrets är liten så hade jag faktiskt kunnat tänka mig att ha med min brors tjej och min mamma. Som det var nu var det bara jag och tre tjejkompisar.

• hjartan

På min hippa var alla med gammal som ung som hade möjlighet. Jättekul! Eftersom jag inte är någon partybrud så passade det mig utmärkt.

Vi hade hur kul som helst och flera av dem tyckte att det var väldigt kul att få vara med.

Jag förstår också dem som inte vill ha mamma och svärmor med. Beror ju på hur man själv är och hur de övriga är som personer.

• Pyron

Min kompiskrets är väldigt liten, så jag hoppas att mina systrar gör nåt roligt, sen om mor och svärmog hänger på så vist får dom det.

Men just nu så tror jag inte att det blir något.

• KIKKIHOLMBLAD

Jag saknade flera tjejer på min Möhippa, men hade nog också känt mig obekväm om tex min mamma var med. Men det beror ju helt på sällskapet och vilket relation man har.

• 20080719

man får ju tänka på att alla ens vänninor kanske inte umgås med varann. Men jag hade ju såklart också blivit grinig om folk jag verkligen inte hade velat ha där hade kommit, typ ytliga vänninor. Jag har däremot råkat höra om min egen möhippa att min bästa kompis inte kommer...man blir ju lite besviken

• 20080301

Jag hade 2 hippor med olika vänner, dom visste allihopa att jag inte under några som helst omnständigheter ville ha min mamma med och det slapp jag

• FoxyLoxy

Jag gjorde som så... även om en hippa skall vara hemlig osv, så vet vi alla om att den kommer...

Så jag har pratat med min tärna om att jag inte vill ha några pinsamma uppdrag i form av att gå och sälja kyssar på stan osv och även- eftersom jag har ett par tjejkompisar som det just nu är lite sisådär med- utryckligen sagt att dessa vill jag inte ha med... och känner jag tärnan och min syster rätt så kommer de att lyssna.

Men ingen vet ju vad Du vill om du kanske inte hintar eller berättar det för dem- för i slutändan- alla är vi olika och tycker att olika saker är trevliga och mindre trevliga!

• gustafmatilda

Men inte bjuder väl tärnan/den som anordnar hippan med folk som inte är bjudna till bröllopet? Jag hade tyckt att det var helkonstigt att ha med folk som "bara" är bjudna på hippan. Eller att gå på en hippa och sen inte vara bjuden på bröllopet själv. Jag skulle inte sura om alla tjejer på bröllopet var med på en hippa, men jag hade nog tyckt att det var lite märkligt, inte så lätt att hålla samman alla heller. Nej, närmaste vännerna typ. Älskar mamma och svärmor, men jag vill nog helst inte ha med dem på min hippa.

• ingenjörsbruden
    gustafmatilda skrev 2008-05-27 10:26:15 följande:
    Men inte bjuder väl tärnan/den som anordnar hippan med folk som inte är bjudna till bröllopet? Jag hade tyckt att det var helkonstigt att ha med folk som "bara" är bjudna på hippan. Eller att gå på en hippa och sen inte vara bjuden på bröllopet själv. Jag skulle inte sura om alla tjejer på bröllopet var med på en hippa, men jag hade nog tyckt att det var lite märkligt, inte så lätt att hålla samman alla heller. Nej, närmaste vännerna typ. Älskar mamma och svärmor, men jag vill nog helst inte ha med dem på min hippa.
    Hmmm..beror kanske på omständigheterna....
    Vi ska bara bjuda syskon o föräldrar på bröllopsmiddag.....men mina tjejkompisar ha redan deklarerat att de kommer att hippa mig o komma t kyrkan (om de vill/har tid).... De är helt underbara!!

Om mamma o svärmor vill följa med så är det ok......misstänker dock att de "kastar in handduken" efter kl 22.....

Men som alltid så har man olika relationer till olika människor.... vad som passar mig utmärkt kanske är värsta pinan för någon annan...

Jag tycker att tärnan inte borde bjuda andra än de som är bjudna till bröllopet.
  • Zozo

Jag hade inte haft minsta problem att ha mamma och syster med; vi har festat tillsammans tidigare. De vore vâl snarare självskrivna; men det beror ju pa hur personerna är och vad man har för relation.

Svar på tråden Möhippa/svensexa med oönskade gäster??