• martintherese

Toalettpynt!

Jag har lite tips om hur vi ska pynta våra två toaletter i festlokalen. Toaletterna är jättefina och fräscha men vi vill gärna sätta en egen prägel, det vi kommer göra är:

Vi har köpt billiga lila frottehanddukar att hänga upp. Vi köpte även fina ljuslyktor, som ska stå på golvet på toaletterna med lila blockljus i, tärnorna kommer få varsin efter bröllopet som presenter!

Sen har vi köpt pumptvål och mjukt lambitoalettpapper...

Sen har vi även gjort en "survivalbox" som vi ställer på en av toaletterna, tog bara en vit vanlig kartonglåda och köpte några klisterhjärtan och satte på som ett "första hjälpen kors". Sen köpte jag: ipren, treo, bindor, tamponger, hudcreme, tuggummi, plåster på apoteket...sånt där som kan va jobbigt att gå runt att fråga om ifall man behöver det...(tips från vår toastmadame)

vad har NI för tips på toalettpynt??

mindre än 3 veckor kvar.....:D

• Svar på tråden Toalettpynt!
  • Zozo

Vi pyntade inte vara toaletter alls. Lite överkurs fôr miig.. Men jag tänkte pa det - var försiktig med ljuslyktorna pa golvet - kan vara farligt med langa vida klänningar..

• Hofsan

Vi kommer också att pynta toan så det blir mysigt även om man bara ska ja...
    Rosa ljus och lite första hjälpen grejor(typ huvudvärkstabletter och sådant man har hemma så man inte behöver lägga pengar på det)

• martintherese

zozo
    tack för varningen, fast det blir bara jag med lång vid klänning och lyktorna är inte öppna, utan sånna man stänger till, som ett litet hus :D

• Fröken Larsson

Aaaah du har just löst mitt problem med hur jag ska göra med survivalkittet - en vanlig låda med röda kors på blir ju toppen! Tack!

• martintherese

hehe parfym kan ju va trevligt eller typ våtsavetter...parfym kan kanske va lite känsligt?

• martintherese

vissa som jag ahr hört har lagt ner kondomer..men det totalratar vi..det får man faktiskt fixa själv om man måste på vårat bröllop..inte speciellt många singlar heller haha

• Hofsan

Men våtservetter inne p en toalett? Känns som ganska onödigt då man tvättar händerna istället. Annars får ni ju inte användning för era handdukar

• Fröken Larsson
    Hofsan skrev 2008-05-27 14:24:31 följande:
    Men våtservetter inne p en toalett? Känns som ganska onödigt då man tvättar händerna istället. Annars får ni ju inte användning för era handdukar
    Fast jag har våtservetter med mig så jag lätt kan svabba av mig under armarna och på andra ställen som blir varma och svettiga under en gigantisk brudklänning.
  • Hofsan

Jo det är ju en annan sak men nu var det väl frågan om vad man skulle ha i den där lådan inne på toan.

• amy z

Doftljus istället för vanliga ljus kanske

• Fröken Larsson
    Hofsan skrev 2008-05-27 15:07:52 följande:
    Jo det är ju en annan sak men nu var det väl frågan om vad man skulle ha i den där lådan inne på toan.
    Jo fast det kanske finns gäster som vill tvätta av sig också? Så tänker vi iaf, vi har deo i vår korg och det kanske känns sådär att stå och blaska av sig under armarna med pappersservetter som gäst. Nåja.
    (Hofsan, jättesnygga frisyrförslag i ditt galleri!)
  • edina

Hej! Är ny här,vi ska gifta oss hemma i trädgården i Juni. skulle vilja ha lite tips på buffemat.Vi hade tänkt Laxtårta,musslor,räkor,rostbiff.tjälknöl.hemgjord potatissallad(två sorter),pastasallad,och tårta förståss. Är det nån som har några mer ideer på kall mat.
    Edina

• Mrs Van Derkamp

Jag såg en jätte fin korg i en annons från Plantagen,kanske kunde vara ett tips om man är på jakt efter en snygg och bra korg?!Från 79 kr tror jag det var...Korgar brukar ju vara svåra att få tag på.Men den här var så enkel och fin precis som jag tänkt mej

• Brud 08

Tips till toalettkorgen: tandtråd, något läkemedel för sura uppstötningar (typ Inside), handkräm. Sånt som jag skulle bli glad för, förutom allt annat som är uppräknat av TS

• DanKat

edina skrev 2008-05-27 19:27:12 följande:

Hej! Är ny här,vi ska gifta oss hemma i trädgården i Juni. skulle vilja ha lite tips på buffemat.Vi hade tänkt Laxtårta,musslor,räkor,rostbiff.tjälknöl.hemgjord potatissallad(två sorter),pastasallad,och tårta förståss. Är det nån som har några mer ideer på kall mat.Edina
    HAHAHAHAHA ASG!!! Jag håller på att skratta ihjäl mig, fick knappt fram ett ord när jag skulle berätta för min m2b för jag skrattade så mycket!!
    (Du har nog fått in ditt meddelande i fel tråd, den här handlar om toalettpynt Hoppas du inte blir förnärmad över mitt asgarv, men det var bara så fantastiskt roligt!!! Tack för det skrattet! )
  • DanKat

edina skrev 2008-05-27 19:27:12 följande:

Hej! Är ny här,vi ska gifta oss hemma i trädgården i Juni. skulle vilja ha lite tips på buffemat.Vi hade tänkt Laxtårta,musslor,räkor,rostbiff.tjälknöl.hemgjord potatissallad(två sorter),pastasallad,och tårta förståss. Är det nån som har några mer ideer på kall mat.Edina
    HAHAHAHAHA ASG!!! Jag håller på att skratta ihjäl mig, fick knappt fram ett ord när jag skulle berätta för min m2b för jag skrattade så mycket!!
    (Du har nog fått in ditt meddelande i fel tråd, den här handlar om toalettpynt Hoppas du inte blir förnärmad över mitt asgarv, men det var bara så fantastiskt roligt!!! Tack för det skrattet! )
  • DanKat

aha, nu vet ja hur folk lyckas få in samma meddelande två gånger Jag råkade få in ett dubbelklick och då kom meddelandet in två gånger. Det var inte meningen

Svar på tråden Toalettpynt!