• lillamaa

vintage - humor ?

ja vi håller på att diskutera temat här hemma.
    kan ju börja med att säg att vi kommer ha ett sommarbröllop med ca 55 gäster.

jag är inne på ett lite äldre stuk - lite "landet möter lyx" känsla - med champagne/guld som färg.
    min m2b har sagt att han vill ha ett roligt bröllop. självklart håller jag med. men hur blandrar man ihop dessa två saker på ett snyggt sätt?

• Svar på tråden vintage - humor ?
  • Mrs Mommy

Vad vill han ska vara roligt
    Lekar eller att gästerna ska ha lösnäsor

• Aleta

Det finns ju ett par här på BT som ska ha 20-tals- och gangstertema. Det kanske vore något?
    Då kan ni ha allt som en lönnkrog med en polisrazzia mitt i

• lillamaa

jag tror han vill ha lekar, ett festprogram som är skrivet med glimten i ögat osv. skulle nästan tro att han skulle vilja ha en sådan där caketopper där bruden bär in brudgummen över axeln om jag visade den för honom. vilket jag inte kommer göra ;)

jag är lite rädd för att de ska blir.. konstigt. förstår ni? att de ska skära sig.

• Lillsnufflan

Vi kommer också att ha ett lantligt fast "classy" (hemskt lessen att jag låter som idol-Kishti och blandar in engelska, men min m2b är engelsman och vi pratar det hemma och jag kommer inte på ett bra ord på svenska) bröllop. Men samtidigt vill vi ju inte att det ska bli stelt, vi vill ju att folk ska känna sig bekväma och avslappnade och ha kul.

Och nej, några hemska cake-toppers kommer inte i närheten av mitt bröllop heller, men roliga festprogram, spex och lekar, absolut! Jag tror inte att det skär sig. Till och med på Nobelfesten görs ju pausunderhållningen med glimten i ögat och efterfesten är ett enda långt spex. Och Nobelfesten har ju knappast urartat till ett pajasuppträdande.

Man får nog bara tänka på hur man lättar upp stämningen. Humorn bör nog vara mer underfundig än plump och under bältet t.ex.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi kommer att ha humorn i festhäftet bla Och lite lekar m m ... men topern kommer att vara en traditionell o lika så vigselakten m m ... festen däremot så blir det lite mer stelt. men alla dekorationer m m kommer att vara "bröllop"... Om du förstår hur jag menar.. Det är nästan det snyggaste och sedan lägga krutet på festhäftet istället.. för oftast är det de som livar upp hela festen

Vi kommer bla på kvällens Abc ha "Hoa som en uggla varje gng du ska på toa" eller Yla som en varg varje gång brudparet reser sig.. M m O lite knep o knåp i form av synvillor m m

Svar på tråden vintage - humor ?