Nu är jag fru Linder
Våra första gäster kom i torsdags. Det va vår toastmaster/bestman. Och då va det övning till vår suprisedans. Så roligt vi hade. Fredag morgon då kom de första huvudbryet. Vi hade beställt 110 rosor och de hade glömt att göra beställningen. Vi fick 2:a sorteringens rosor och jag blev så besviken. Men det fanns inte tid till att bli orolig över det. Så istället för att göra en vit brudbucket gjorde jag en lila. Det blev jättebra. Sedan kom nästa bakslag. Han som skulle spela gitarr i kyrkan kunde inte komma eftersom hans pappa har hjärtproblem. De skulle ha kommit hela familjen. Då va det bara att akut ringa till Sätra brunn och som tur va så fixade det sig oxå. Nu hade det kommit fler gäster som skulle åka med oss till sätra brunn. Så det va bara att packa bilarna och hämta barnen på dagis och sedan åka iväg.
Senare på kvällen dukade vi och fixade blomorna till borden. Och det blev riktigt lyckat med tanke på våra förutsättningar med blommorna.
Det blev en riktig brakstart på helgen och det va fest hela kvällen och många nya kontakter skapades. På lördagen åkte jag tillbaka till västerås för att fixa smink och hår. Där gick allt enligt planerna, och kl tio över två kom limon och hämtade mig och min tärna. När vi satt i limon riger min blivande man (då) och säger att vår son vägrar ta på sig kläderna och har skrikit i 40 minuter. Men det löste sig oxå förutom att han hade en röd tröja istället för en lila skjorta. I kyrkan gick allt så bra barnen va så snälla men min mamma storgrät.
Sedan va det dags för fotografering och mingel för gästerna.
Sedan va det middag och maten va helt underbar. Brudvalsen va en höjdare med vår suprisedans. Men min man hade glömt hela dansen så han dansade en egen dans och jag fick visa han vart han skulle vara ett par gånger. Men det trodde gästern va inövat. OCh bandet det va helt otroligt bra. Vi hade en sån lyckad dag och vi fick precis det bröllopet vi ville ha även festen.
PÅ söndan ät vi sen frukost med alla gäster.
Bilder kommer senare.
Om jag får tipsa er som har bröllopet kvar så
Njut av dagen och ta in allt. Saker kan gå fel men det är inget att hänga upp sig på. Jag va inte nervös på hela dagen.
Gör bröllopet till er lyssna inte så mycket på andra.
Försök att göra blommor och festhäften själv för det blir otroligt uppskattat. Plus att ni sparar pengar på det.
Vi hade inte separerat något par och det va väldigt lyckat. Om ni har möjlighet försök att ha tre dagar. Det blev mer avslappnat och man hinner träffa alla.
Lycka till till er som har ert kvar.