• trampetroll

Åhhhh vad det är typiskt!

Måste köpa kartongpapper!

Jag har köpt ett visst antal billiga kartongpapper ark i vitt och svart som vi skulle använda till inbjudningskort, vigselprogram, festogram mm. Nu såg jag att jag behövde köpa ganska många till om det ska räcka till alla gäster. Så händer det som inte får hända, pappret utgår från sortimentet!
    Så nu måste jag hitta kartong papper någonannanstans helst så billigt som möjligt. Några tips?

• Svar på tråden Åhhhh vad det är typiskt!
  • trampetroll

Tack så mycket!
    Men finns det några andra tips, de papprerna var ju svindyra

• Lövings

puffar.. vill också veta=)

• rutfru

Vi har handlat pappret på Bokia

• Lövings

hur mycket kostade det då?

• gustafmatilda

Ring och hör med olika ställen, förklara hur era papper ser ut och ungefärlig tjocklek, så kan de säkert se om det finns något till nedsatt pris. De brukar inte ha allt ur sitt sortiment på hemsidorna.

• hjarta

jag kopte pa ebay, fran en saljare i england. Det kostade mig ca 50 kronor for ca 100 tunga ark som jag anvande som utsida till min inbjudnings kort. Ska se om jag hittar en bild pa hur det blev..

• hjarta

Nu har jag kollat. Jag kopte papper fran tva personer pa ebay
    En som hette cornishpedro, dar kopte jag brunt 250 grams papper for min usida med ficka

(bild lank har till utsidan)
    www.craftster.org/pictures/data/500/medium/Finished_Invitation_outside.JPG

och sen kopte jag elfenbesnvitt papper fran Attic Papercrafts
    for insidan och alla inlaggs informations blad, det var en karta, ett informations blad och ett OSA kort. De hor hojt priset ganska ordentligt nu. Jag kopte 100 paper for inte sa mycket som det kostar nu. Men det finns ju massa andra ebay saljare som saljer papper.
    (Bild Lank till insidan)
    www.craftster.org/pictures/data/500/medium/Invitation_inside.JPG

• trampetroll

Tack så mycket för tipset om ebay, är ganska hemvan där nu så det vaerkar som en bra ide.
    Jag undrar bara om någon vet hur mna specificerar lite finare papper typ kartongliknande på engelska dvs inte direkt scrapbooking. För söker man bara på "paper" kommer det ju upp hur mycket som helst...

• Pyron

Kolla i kontorsvaruhus, där har jag hittat mycket billga saker.

• hjarta

Jag Sokte pa "Card Stock"

for sa heter sjalva pappret som ar av tjockare version som man gor kort av. Se till att kolla sa att du far pappret i ratt storlek bara. For ibland saljs Card Stock i sjalva kort storleken.
    Jag ber om ursakt for att jag inte har nagra prickar pa bokstaverna, har inte ett svensk tangentbord.

sen ar ar ju viktigt att man ser till att fa ratt vikt pa pappret. Jag har 225 vitt och 250(brunt) pa mitt papper...och det ar ordentligt tjock, men gar in i en skrivare om man vill det

Svar på tråden Åhhhh vad det är typiskt!