Inlägg från: junikul08 |Visa alla inlägg
  • junikul08

Usch hur ska det här gå..

2 veckor innan bröllopet och m2b får veta att hans tjänst skärs ner från 100 till 40%. Inte en chans att vi kan leva på det ihop med min lön. Vi hade det redan jättetight som det var, och bröllopsresan måste nog ställas in. Taskigt att förlora biljettpengarna för det vi redan lagt ut i så fall. Men det är väl så det är, man får aldrig vara riktigt glad en längre tid....

• Svar på tråden Usch hur ska det här gå..
  • junikul08

Han är berättigad till A-kassa, men kan man alltså få det om man har 40% anställning? Det är ju bra i så fall...

• junikul08

Japp, man ska kunna stämpla upp till 100%, men tydligen bara i 75 dagar (snålt) :( Får prata med A-kassan imorgon.

• junikul08
    patti87 skrev 2008-05-29 16:10:15 följande:
    jobbig situation...men kan ni inte sälja biljetterna istället?
    Hmm, sälja biljetterna? Det går väl inte när våra namn står på.. sälja en njure kanske ;)
  • junikul08

Jo men det gäller ju bara vid sjukdom, död o s v... tror jag iaf

• junikul08

Ett privat företag som förmodligen håller på att sjunka helt. Det träder i kraft 1 juli.

• junikul08

Jo men exakt. Vi får försöka ställa in resan, men bröllopet är om två veckor och det går inte att göra så mkt åt... hade det varit längre fram hade vi definitivt gjort det!

• junikul08

Pust o stön, avbestskyddet är bara för död, sjukdom och skada...

• junikul08
    LCDS skrev 2008-05-29 21:42:45 följande:
    Var ska ni åka på bröllopsresa någonstans? Kan kanske hjälpa till med att köpa er resa.
    Det var snällt av dig, vi ska till Filippinerna bl a. Fast nu har vi bestämt att åka ändå. Min m2b har en massa konstruktiva och bra lösningar inför framtiden så han är positiv att vi kommer att ha råd att äta även i höst...
Svar på tråden Usch hur ska det här gå..