OT. Hur marginaljusterar jag en text?
Hur marginaljusterar jag en text så att den är jämn i kanterna både till höger och vänster?
Hur marginaljusterar jag en text så att den är jämn i kanterna både till höger och vänster?
Om det är i word du menar så markerar du texten och klicker på marginaljusteringsknappen eller så går du via format-stycke och väljer marginaljusterat i dropplisten justering.
Japp i word. Vilken är marginaljusteringsknappen (vart sitter den. För den verkar ju inte vara i närheten av högerjustering m.m. Går jag via format så har jag inget som heter marginaljusterat eller justering
Det brukar finnas fyra knappar bredvid varandra: vänsterjusterat, centrerat, högerjusterat och marginaljusterat. Marginaljusteratknappen har lika långa linjer. Det kan hända att den inte hör till de knappar du har valt att se, i så fall får du trycka på de små svarta neråt"pilar" (små trianglar egentligen) som finns här och där, då ser du vilka fler som finns att välja på.
Vad har du för version? Jag kan välja Format -> Stycke -> Indrag och avstånd -> Almänt Justering
Har 2003, efter vänster, centrerat, höger, så har jag punktlista.
Kunde visst gå via stycke också Men blir det bara styckevis eller kan jag ställa in det så att jag kan få det rakt igenom ett arbete?
du har inte marginaljusteringsknappen synlig. I listen (där högerjusterat finns) finns en listen svart nedåtpekande pil. Tryck på den så får du fram marginaljusterat
Skicka din mailadress om det inte löser sig så mailar jag en skärmdump så är det lättare att hitta :)
Jag hittade den lilla lilla pilen, så nu har även jag marginaljusteringsknappen synlig
Tack för hjälpen!
Om du markerar allt så kan du ändra allt samtidigt också =)
Den funktionen kan jag
tattar-Emma skrev 2008-05-29 21:07:09 följande: