ot hjälp!!!
Jag har ett jättestort moraliskt problem!
Jag och min sambo håller på och bygger hus. Vi behövde hjälp med att lägga plåt på våran balkong så jag kontaktade en kille jag känner, vi umgås inte men var kompisar förr. Han är en person som sällan håller vad han lovar tyvärr så vi sa att kommer han så gör han och gör han det inte så löser vi det på något annat sätt. Vi fick ett pris på 9000 kr och sen började han som väntat att inte dyka upp. Dock ringde han och sköt upp det hela tiden så han hörde iaf av sig men tillslut skulle han komma en söndag, han dök som väntat inte upp och hörde inte av sig så ca 2 veckor senare skickade jag ett sms att vi löser det på annat vis. Han har sedan ringt mig ett par gånger men jag har inte hunnit ringa upp eftersom vi bygger hus, planerar bröllop och jag har börjat en ny krävande tjänst, jag tänkte väl att var det nått vikigt så mailar han eller smsar. Nu fick jag precis ett sms där han skriver att han redan köpt in plåten till vårat tak och betalat det ur egen ficka...det är idag exakt en vecka sedan jag meddelade att vi inte ville ha taket längre.
ursäkta att det blir långt, men till saken hör att vi nu redan byggt klart balkongen för ca 2000 istället för 9000 men vad gör jag nu? det känns som vi borde betala han ändå men det är ju han som aldrig dök upp eller hörde av sig och är det inte konstigt att man väntar en vecka med att tala om att plåten redan är klar och betalad. I en vecka har han ju vetat att vi skulle köpa annat matrial och göra det själva.
Jag är helt galet ledsen över det här för vi har verkligen inte råd med en sådan här sak nu, vi har ingen användning alls för den plåten nu så det blir 9000 kr rätt i sjön.......usch jag får ångest!
Hur tänker ni? vad hade ni gjort?
Det känns lite som han försöker lura oss iom att han inte skickade ett sms med en gång och talade om att plåten redan var klar....det hela känns så skumt.
vad säger ni? vad hade ni gjort?