• sokkerstruten

Familjeliv stängt, hjälp med kall sås till vit fisk!

Hej!

Familjelivs sida går inte att öppna! Så jag får la försöka här,
    behöver en god kall sås till stekt vit fisk.

Hm jag har, cremefraiche, filadelfia, äpple, amrikansk majonäs (inte lika syrlig som svensk)lök, bostongurka, ketchup, senap (lite sötare och starkare), tomater, färska kryddor som basilika, rosmarin, timjan. Kryddor som tex salt, peppar, grillkrydda, vitlöks salt, färsk vitlök!

Någon som kommer på en rolig sås av några av dessa ingridienser, själv kan jag bara komma på...

*äpple, majo, cremefraiche

*cremefraich,bostongurka,majo

:)

• Svar på tråden Familjeliv stängt, hjälp med kall sås till vit fisk!
  • Augustibruden 2008

Creme fraicke, lite curry, äpple är en god sås

• Blondie77

creme fraishe, vitlök, lök, lite olja, lite citron och äpple blir en underbart god äppletzatsiki

• jelikr

Kommer inte på namnet på såsen men det finns en sås där man ska vispa grädde , blanda i majonnäs och lite lite senap till god smak.Sen finhacka i äpple och ättiksgurka.
    Borde ju funka med cremefraiche och boston oxå

• sokkerstruten

båda lät goda, har tyvär ingen curry eller citron! :( Men man kanske kan skippa citronen i äppelzatsikin?

• sokkerstruten

Det lät gott...

jelikr skrev 2008-05-29 21:13:14 följande:
    Kommer inte på namnet på såsen men det finns en sås där man ska vispa grädde , blanda i majonnäs och lite lite senap till god smak.Sen finhacka i äpple och ättiksgurka.Borde ju funka med cremefraiche och boston oxå
  • 8augusti2008

Vi brukar göra en "falsk" remouladsås, liknande den jelikr tipsade om..
    Hacka ett äpple, blanda med creme fraiche och majonnäs, blanda i lite bostongurka och ev lite fransk senap. Salta o peppra..

KANONGOTT

• sokkerstruten

Det lätt gott och enkelt!

8augusti2008 skrev 2008-05-29 21:16:43 följande:
    Vi brukar göra en "falsk" remouladsås, liknande den jelikr tipsade om.. Hacka ett äpple, blanda med creme fraiche och majonnäs, blanda i lite bostongurka och ev lite fransk senap. Salta o peppra..KANONGOTT
Svar på tråden Familjeliv stängt, hjälp med kall sås till vit fisk!