• ekpo1

Bergalid i Falun. Hjälp! - vem kontakta?

Vi ska gifta oss nästa somar i augusti i Falutrakten. Funderar på att hyra Bergalid villa. Jag surfar och surfar men hittar deras kontaktuppgifter! Vem kan man ringa, maila för bokning? Snälla ngn som kan ngt, hjälp!
    Tack på förhand!

ps
    Om ngn har haft fest där eller kommer att ha - berätta gärna om det!

• Svar på tråden Bergalid i Falun. Hjälp! - vem kontakta?
  • Alyx

ring turistbyrån kanske?
    /alx

• Akvavit

Vi hade vår fest där. Jag inboxar dig ett telefonnummer och kontaktuppgifter.
    I övrigt kan jag säga att lokalen verkligen är fantastisk, och maten de tar är otroligt god!
    (Det var inte du som mailade mig från hemsidan och undrade om Bergalid?)

• ekpo1

Ja, det var jag som skrev till dig. Förlåt om det var otrelvigt för dig att ngn okänt skrev ett mail till dig...jag menade inget illa.
    Tack för hjälpen!

Akvavit skrev 2008-06-02 13:02:59 följande:
    Vi hade vår fest där. Jag inboxar dig ett telefonnummer och kontaktuppgifter.I övrigt kan jag säga att lokalen verkligen är fantastisk, och maten de tar är otroligt god! (Det var inte du som mailade mig från hemsidan och undrade om Bergalid?)
  • Akvavit

Nejnej....det var absolut inte så jag menade!!
    Det har varit mitt dåliga samvete den senaste veckan, jag har verkligen tänkt svara, men det är lite mycket annat just nu som har fått prioritet!! Det är bara roligt att kunna hjälpa någon, även om jag dröjde lite väl länge...det är jag som ska be om ursäkt att jag inte har svarat än!

Är det något mer du undrar över så hör av dig, eller fråga här i tråden!

• ekpo1

Ringde alldeles nyss till killen som har ansvar för Bergalid. Kom överens att vi tittar in på lördag och då diskuterar allt möjligt. Han verkar vara trevlig.
    Akvavit, undrar hur mkt sammanlagt blev det i pengar för att ha klaset där? Fick man ha egen alkohol?

• Akvavit

Han är jättetrevlig och lätt att ha och göra med.
    Oj, ja, vad blev det...har inte vågat räkna efter Men vi ska se....hyran av lokalen kostade 6400 kr om jag inte minns fel.

Utöver det betalade vi 600 kr per kuvert för jättegod förrätt och huvudrätt tror jag det blev. Vi var 64 pers tror jag, så det blev 38400 kr för mat. Så totalt betalade vi 44800 kr för mat och lokal. Lite dyrt, men å andra sidan ingår mycket och det är en fantastisk lokal. De står ju för dekorationer om man inte vill ha något speciellt, för dukning och städning och serveringspersonal och barpersonal. Dessutom fick vi vickningen, korv och bröd, i det priset också.

Man tar med sig egen alkohol, när vi var där kostade det inget att göra så och vi fick ha fri bar. Däremot pratade de om att de funderade på att införa att man måste ha bar till självkostnadspris, pga av att de har haft så mycket problem med fulla människor när det varit fri bar, men jag vet inte om de har infört det än. Men fortfarande då måste du ta med dig egen alkohol.

Sen tog vi tårta utifrån, men använde oss av deras rekommendation, Romme Bageri.

Kanske att de är lite stela om man vill ha det väldigt personligt med dekorering och dukning, men det löser sig. Och personligen tycker jag det är fint och stilrent med vitt, och det passar så fint i lokalen. Vi ville ha egen variant på blomsterdekorationerna, som ändå inte blev riktigt som vi ville, men det spelade inte så stor roll eftersom helheten är så fin!

• Corr

Kan man ha dans på Bergalid? Finns det utrymmer för det och utrustning?

Skulle det även passa att ha vigseln där?

• Knoppen1B

Ja vet att det har varit en vigsel på Bergalid. Vet inte om det är så att man måste vara med eller känna någon i frimurarna kanske? Man kan absolut ha dans där. Vi gifter oss i augusti och kommer att ha vår fets där och vi har båda planerat för att ta in ett band samt ha dans. Man får ha dans på halva delen av matsalen, men det tror jag å andra sidan räcker. Att man inte får dansa överallt beror på att de är rädda om golvet och den fina inredningen. Om du har fler frågor går det jättebra att kontakta mig. Du måste ta med egeb utrustning för bandspelare eller vad du önskar.

KRAM

• Emmelie

Hej!

Vi är också intresserade av att komma i kontakt med Bergalid för att se om vi kan ha vårt bröllop där.

Hur kommer jag i kontakt med dem? Har också sökt på nätet men hittar ingenting.

Tacksam för hjälp!

• ViskesLopme
    Emmelie skrev 2015-05-20 09:51:08 följande:

Hej!

Vi är också intresserade av att komma i kontakt med Bergalid för att se om vi kan ha vårt bröllop där.

Hur kommer jag i kontakt med dem? Har också sökt på nätet men hittar ingenting.

Tacksam för hjälp!

Äger inte frimurarna Bergalid?

Tänker att det inte riktigt är ett alternativ då? 

• Kollikokkkan

jag skulle vilja gå och kolla om detta är något för oss, någon som kan skicka lite bilder och kontaktuppgifter till Bergalid??

• Suzuki

Hej akvavit tror jag du hette och hade mycket info om Bergalid, vore väldigt tacksam om du ville dela nummer och namn då vi gärna vill ha bröllopsfesten där. Har sett foto och det är så fint. Tack på förhand.

Svar på tråden Bergalid i Falun. Hjälp! - vem kontakta?