Tur att man tänker realistiskt...
Hej!
Jag har alltid varit intresserad av bröllop så länge jag kan minnas och drömt om att ha ett stort och påkostat bröllop på ett slott/hotell i flera dagar med lyxig bröllopsresa.Nu på senare tid har jag börjat tänka mer realistiskt,på hur mycket pengar jag har egentligen och kan lägga ner på ett bröllop.Känns ganska skönt faktiskt att börja tänka så,så man inte blir besviken den dag då det ska bli bröllop.Det jag absolut vill ha är festen på en fin herrgård i närheten av där jag bor,gifta sej i ortens kyrka och ha proffsfotograf.Nu finns det ju olika proffsfotografer med olika priser.Skulle absolut vilja ha nån ur "the champagne group",det har jag drömt om länge.Men på senare tid insett att jag inte komma ha råd med det utan får nöja med mej den lokala life-style-fotografen.Nu ska jag inte gifta mej än på många år.Har dessutom sparade pengar som jag hopppas kommer gå till detta ändamål den dag jag gifter mej.Plötsligt blev man helt osäker på hur man egentligen ville ha det,vilka ska man bjuda,hur mycket får det kosta osv..För några år sedan var jag helt säker på hur jag ville ha det.Men som sagt.Det är tur att man tänker realistisk så man inte blir besviken den dag man gifter sej..Men skulle jag råka vinna några miljoner skulle jag absolut köra på mitt drömbröllop!
Med detta inlägg vill jag bara säga är att tänk realistisk.Man måste tänka efter vad man har för förutsättningar när det gäller en själv,på vilken ekomoni man har osv.Det är lätt att halka med här på BT om vad man måste ha,man måste INGENTING!Det är upp till en själv och ens egen budget att bestämma hur ens bröllop ska se ut.Utan att låta påverkas av andra.
Tack för att ni orkade läsa!