• En Gravid Brud

Håruppsättning och brudbuketten...

Hur billigt kan man få en håruppsättning?
    Blir det dyrare om man säger att det är för att man skall gifta sig??
    Samma undrar jag med buketten. Vill inte ha för dyr,men hur billigt kan man egentligen få en fin bukett för. Med bla rosor.

Tack för svar!

• Svar på tråden Håruppsättning och brudbuketten...
  • Kärlek ger näring åt själen

Håruppsättning vet jag inte direkt priset på tyvärr.
    Det blir dyrare om man säger ordet Bröllop oavsett vad det än gäller...

Bukett kan man hitta fina färdiga buketter för runt 200kr.. Eller så köper man 10 pack rosor och binder själv

• Freckles

En kompis till mig som gifte sig förra året frågade runt hos frisörer om Bruduppsättningar och då var priset 500kr/timme och uppåt, medan när hon ringde samma ställe och frågade om festuppsättning var det 700kr fast pris.
    Så ibland ska man inte nämna att det är bröllop...det tar ut överpriser då för att det vet att folk betalar.

• lillP

tänk på att en bruduppsättning ska hålla en hel dag medan en festuppsättning bara ska hålla i några timmar...

till "min" florist sa jag vad jag hade för maxbudget på blommorna och att det gärna får vara under det...och frågade om hon kunde göra något av det. Hon svarade att det går att göra väldigt fina buketter för väldigt lite pengar. Kanske kan det vara ett tips?

• Sebastiána

En festuppsättning kan också behöva hålla i lika många timmar - mingel , middag, dans, efterfest...

• Miss Blue

Aha en till som gillar rosbuketten
    Jag ska ha den buketten (som är vid mitt och ditt nick), den kommer att kosta 1250kr hos min florist....
    Håruppsättning kan skilja rätt mycket, beroende på var man bor och VEM som gör den..
    Det bästa är att fråga runt

Svar på tråden Håruppsättning och brudbuketten...