Hur hade din man reagerat?
Min man var över hos en jobbar kompis för att titta på någon sport. Det var även ett par andra män från jobbet och några av deras fruar. Den här jobbarkompisens fru hade lagat lite mat och dom drack vin till. När kvällen närmade sitt slut och han var på väg hem, så dyker den här jobbarkompisens fru på min man och undrar argt varför han inte kom på deras dotters födelsedagsfest. Hon var väl lite lätt berusad. Men det kom från ingenstans och hon hade tydligen varit trevlig hela kvällen. Men nu var hon nästan uppe i hans ansikte och var arg. Hon rabblade något om, hur kunde du göra så och inte komma?
Hon gick kanske på i högst två minuter. Min man sa inte mycket och gick sen bara därifrån. Men dagen därpå så tog han upp detta till sin jobbarkompis och frågade om han visste att hans fru hade betett sig så. Han muttrade något om att hon hade nämnt det. Men det klart att dom pratat om det som par gör. Men så var det inte mycket mer, förutom att han sa något om att hon blir sådär när hon dricker. Nu är min man jätte irriterad över detta och efter ha tagit in allt det här så och tänkt över det. Så är det nästan som om han vill hämnas! Han vill ha en ursäkt och han vill ta upp det med henne. Det stör honom något otroligt. Jag är lite chockad över hur upprörd han är över detta. Jag var inte där och vet inte exakt vad som hände eller vad som sades. Men visst förstår jag att man blir upprörd. Vad skulle ni göra i en sån här situation och vad skulle ni råda er man att göra?