PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad ska vi göra på möhippan som jag planerar till min bästa kompis??????
KOM MED FÖRSLGA AV ALLA SORTER!!!!!!
Vad ska vi göra på möhippan som jag planerar till min bästa kompis??????
KOM MED FÖRSLGA AV ALLA SORTER!!!!!!
* Lasergame
* 5 kamp
* Linedance
* Sexig strip teas
* Fotografering (modell eller secret box)
* Sjung en sång och göra en musikvideo
* Smyckestillverkning
* Glasblåsning
* Sminkkurs
* Sminkning utan spegel i 80 talsfärger
* Måla champangeskal
* Måla ett porträtt av sin blivande man
* Massage
* Spa behandlingar
Tänk på vad din kompis gillar och vad hon skulle tycka var roligt!
Gokart, det var det roligaste på min :)
* Blås upp ballonger med alla hennes ex och ge henne en nål att spränga ballongerna (lite glitter i och det blir lite fetligare)
Varför inte salsa?! Jag tror att La Isla har kurser.
danslektioner är kul. Särskilt om man kombinerar med svensexan så kan de utföra bröllopsvalsen i form av en tango, cha-cha, lindyhop, magdans... eller vad det nu kan vara.
Red islandshästar gjorde vi en gång.
Stockholms improvisations teater.
Någon kampsport eller boxningslektion eller så.
också kul grej till händig+utåtriktad tjej... Vi klädde bruden i second hand kläder som kunde kasseras efteråt sedan och utrustade henne med sax och sykit.Sedan på vägen mellan olika aktiviteter fick hon be folk (alt. enbart män) klippa bitar från hennes kläder och innan dagen var slut skulle hon sy ihop dem till någonting att använda på bröllopet eller ge till maken eller vad vi nu sa. Blev mycket lyckat för just denna brud!
åååååååå tack så mycket!!! i all min panik å stress!!
jag fick en flygtur,, jättekul, flög över vårat hus
Viktigt att det finns tid att prata och umgås. Frågestund är jättemysigt. På en möhippa jag var med och anrrangerade hade vi middag hemma hos en tjej på kvällen och vi gjorde fiskedamm. Vi gjorde små godispåsar och alla tjejer fick skriva ner varsin fråga på en lapp sedan lade vi varsin lapp i godispåsen.
Fiskedamm är barnsligt kul och sedan svarade var och en på den fråga de fått i påsen. Detta genererade många roliga samtalsämnen.
Att smyga in en hälsning från den blivande maken någongång under dagen är också lyckat. Vår brud fick gå till ett café där hon och hennes blivande varit mycket, där hade han lämnat en stor röd ros och en kärlekshälsning. Underbart.
Vi skålade också för hennes dotter utanför den kyrkan hon döpts i.
Kompisar som inte kan vara med kanske kan skicka en hälsning på annat sätt så de också blir delaktiga.
Tag kort under dagen och gör ett litet album. Vi hade en duktig tjej med som gjorde ett litet avancerat album men var inte pretentiös utan ett litet fotoalbum räcker.
Jag har inte varit med på någon möhippa där bruden skall gå och typ sälja kyssar eller kondomer och skulle heller inte vilja vara med på det varken som brud eller som deltagare.
Tänk på att bruden inte skall behöva betala någonting under dagen. Tänk också på att för många och dyra aktiviteter kan medföra avhopp bland deltagarna.
jag hade en lite pinsam bit på min möhippa, fick sy min egen klänning i fula glittertyger,som jag givetvis fick ha på mig! sen åkte vi till stans köpcenrum där jag fick ett plakat på mig. (jättefint, rosa med svarta sidenband till snören)
På framsidan stog det bara Therese ska gifta sig på baksidan hade tjejerna tagit med sig diverse kort på sina killar, killkompisar mm, där fanns även min m2b så skulle säga gå fram till folk och be dem gissa vem som var min m2b kul och inte för jobbigt, behövde ju inte sälja nått lixom!
Efter detta fick jag ögonbindel så åkte vi till Sollidens spa i Munkedal där mina underbara tjejer hade hyrt spat, det va en stor lägenhet, 3 våningar och längst ner i kälalren va den mysiga avdlningen, där kunde man bubbla, slappa, basta, jag fick en behandling, sedan blev det härlig buffemiddag uppe våran lägenhet..kareoke och massa massa tjejsnack, en perfekt dag!!
//T
Det här med att göra bort den blivande bruden eller mannen tycker jag är helt ute och det verkar som om många nu mer hellre gör nåt roligt av dagen. man träffas,äter gott, kanske 5-kamp eller likande och så middag och fest på kvällen. Viss utklädnad hör ju till.
Men det här med att samla kyssar, tvättlappar eller andra konstigheter det har inte jag mycket för.