• Anna  Sol

Tribeca Grill i NYC?

Ngn som varit där?

• Svar på tråden Tribeca Grill i NYC?
  • 27 sep 2008

Ja jag har varit där. Det var för 4 år sedan ungefär. Åt fois gras & tog en drink =)
    Det var ganska mörkt men mkt välbesökt och blandad publik.

• Anna  Sol

Ok, men du rekomenderar det stället i vilket fall?

• TEB08

Vi var dar for ett par ar sedan med slakten och det pratas fortfarande om hur bra det var. Super mat och service, men valdigt avslappnat - man kan komma i kostym eller jeans och kanna sig lika ratt.

Rekommenderar det varmt (forutsatt att det inte andrats sen vi var dar....)

• 27 sep 2008

Ja jag tror det =) Rekommendera för vad?
    Som TEB08 skriver tror jag att det kan passa ett större sällskap men jag vill inte påstå att jag var jätteimponerad. Sällskapet däremot är ju det som är viktigt!

• anna 1976

Ja, maten är bra. Servicen är ok.
    Skall bröllopsmiddagen vara där?

• Anna  Sol

27 sep 2008 skrev 2008-06-03 13:48:41 följande:

Ja jag tror det =) Rekommendera för vad?Som TEB08 skriver tror jag att det kan passa ett större sällskap men jag vill inte påstå att jag var jätteimponerad. Sällskapet däremot är ju det som är viktigt!
    Rekomendera folk att äta där alltså....
  • Anna  Sol

anna 1976 skrev 2008-06-03 13:51:23 följande:

Ja, maten är bra. Servicen är ok. Skall bröllopsmiddagen vara där?
    Ja, vi hade tänkt det. Vi har ju barn med oss, och även vårat sällskapså det känns viktigt att barn är välkomna och de har ju en barnmeny så jag förmodar att så är fallet där.

Jag och min m2b ska sedan dagen efter vårat bröllop äta någonstanns bara han och jag. Lite finare.
  • anna 1976

Anna Sol skrev 2008-06-03 14:47:05 följande:

anna 1976 skrev 2008-06-03 13:51:23 följande:Ja, vi hade tänkt det. Vi har ju barn med oss, och även vårat sällskapså det känns viktigt att barn är välkomna och de har ju en barnmeny så jag förmodar att så är fallet där.Jag och min m2b ska sedan dagen efter vårat bröllop äta någonstanns bara han och jag. Lite finare.
    Då låter det som ett utmärkt val!

För er två dagen efter så finns det massa med ställen:
    Daniel på Madison & Park Aveny
    Le Bernardin om ni tycker om fisk & skaldjur. www.le-bernardin.com/
    I Central park finns dock stället jag skulle välja. Tavern on the green. Har inte ätit där, men det ser så perfekt ut!
    www.tavernonthegreen.com/
  • Anna  Sol

Tack så mycket för tipsen. Jag älskar fisk och skaldjur men min m2b är mer än köttkille...;)

Tavern on the Green ser supernice ut. :)

• anna 1976

Anna Sol skrev 2008-06-03 15:12:04 följande:

Tack så mycket för tipsen. Jag älskar fisk och skaldjur men min m2b är mer än köttkille...;)Tavern on the Green ser supernice ut. :)
    Hittade Daniel med. danielnyc.com/daniel/

Tavern on the Green är jag förälskad i. Måste dit nästa gång vi är i NYC.
  • Anna  Sol

anna 1976 skrev 2008-06-03 15:21:17 följande:

Anna Sol skrev 2008-06-03 15:12:04 följande:
    Hittade Daniel med. danielnyc.com/daniel/Tavern on the Green är jag förälskad i. Måste dit nästa gång vi är i NYC.
    Det ska vara bra har jag läst!
  • 27 sep 2008

Tavern on the green - supermysigt ställe.
    Jag skulle inte välja Tribeca för jag tycker det finns vackrare, ljusare,mer romantiska och härliga ställen för en bröllopsmiddag just. Vilken tid på året gäller det och vad vill ni ha för stämning? Glatt/uppsluppet, högtidligt eller romantiskt? Hoppas inte jag ställer till det för dig med mina åsikter - jag är ju trots allt bara en enda liten tyckare =)

• Munchkin

Jag har i stort sett bara hört negativa saker från de som ätit på Tavern on the green, medioker mat till ockerpriser. Vacker omgivning dock, gå dit ta end rink och njut av omgivningarna men ät nån annanstans, särskilt om det är bröllopsmidagen ni ska äta...den vill man ju att den ska vara bra.

• Anna  Sol

27 sep 2008 skrev 2008-06-09 22:13:44 följande:

Tavern on the green - supermysigt ställe.Jag skulle inte välja Tribeca för jag tycker det finns vackrare, ljusare,mer romantiska och härliga ställen för en bröllopsmiddag just. Vilken tid på året gäller det och vad vill ni ha för stämning? Glatt/uppsluppet, högtidligt eller romantiskt? Hoppas inte jag ställer till det för dig med mina åsikter - jag är ju trots allt bara en enda liten tyckare =)
    Tavern on The Green är jättefint och jag och min m2b kommer förmodligen gå dit på tu man hand och äta och lämna dottern med resten av sällskapet. Men i och med middagen på själva bröllopsdagen blir med tre barn i åldrarna 2, 4 och 6 år så känns inte ett så fint ställe som ett alternativ.

Sedan lägger de på 18% på slutpriset om man är 8 eller fler och vi kommer bli 12, eventuellt 14 och det blir för kostsamt helt enkelt.

Vi gifter oss i oktober.

Men har du förslag på andra ställen i samma prisnivå mottages de gärna. :)
  • Anna  Sol
    Munchkin skrev 2008-06-09 22:36:14 följande:
    Jag har i stort sett bara hört negativa saker från de som ätit på Tavern on the green, medioker mat till ockerpriser. Vacker omgivning dock, gå dit ta end rink och njut av omgivningarna men ät nån annanstans, särskilt om det är bröllopsmidagen ni ska äta...den vill man ju att den ska vara bra.
    Vi har funderat på en lunch där också...min svåger och svägerska åt där när de var i NYC på sin bröllopsresa så risken är stor att de vill gå dit igen. Alt att jag och min m2b äter vår ensamma middag där. men det låter juinte kul om du bara hört dåligt om den...:(
  • Anna  Sol
    Munchkin skrev 2008-06-09 22:36:14 följande:
    Vi har funderat på en lunch där också...min svåger och svägerska åt där när de var i NYC på sin bröllopsresa så risken är stor att de vill gå dit igen. Alt att jag och min m2b äter vår ensamma middag där. men det låter juinte kul om du bara hört dåligt om den...:(
  • Munchkin

Ska ni absolut äta där skulle jag i så fall satsa på en eklare lunch, och sen middag på nåt bättre ställe, kolla www.menupages.com, så får du information om i stort sett alla restauranger i NY, med betyg satta av de som ätit där, i de flesta fall kan man även kolla på restaurangernas menyer

• Anna  Sol
    Munchkin skrev 2008-06-09 22:49:12 följande:
    Ska ni absolut äta där skulle jag i så fall satsa på en eklare lunch, och sen middag på nåt bättre ställe, kolla www.menupages.com, så får du information om i stort sett alla restauranger i NY, med betyg satta av de som ätit där, i de flesta fall kan man även kolla på restaurangernas menyer
    Fast vi gifter oss på eftermiddagen, det finns liksom inte tid att först gifta sig och sedan hinna med lunch.

Sedan har vi familjen som åker runt halva jorden för att närvara vid vårat bröllop, då kan vi inte dumpa dem på kvällen och gå ut och äta själva. Det känns inte ok.

Men jag ska kolla den där sidan du tipsade om.
  • MsRW

Gå in på brguestaurants.com. De har många fina barnvänliga och romatiska restauranger i lite lugnare områden. Speceillt Isabellas och Ocean Grill - båda på Upper West Side.De har god mat, mycket prisvärt och bra serivce.

Rekomenderas varmt! Lycka till!

Svar på tråden Tribeca Grill i NYC?