• bride 2be

2 tärnor med olika kläning?

Jag ska fråga min syster om hon vill vara tärna och då ha sin balkläning som va skogsgrön och hon var otroligt vacker i så den känns helt rätt att ha plus att den kostnaden inte längre är ett probelm då.

Men nu är det så att jag har en vän till som jag ser lite som min sysrer då hon av olika orsaker inte kan ha kontakt med sin familj längre utan endast har min familj som "sin" nu. Men vet inte om hon har någon bal kläning och vilken färg då det ju är några år sen och vi gick på olika skolor....

Hur som hellst så funderar jag på om man bara kan be henne försöka hitta en kläning i en grön nyans om hon inte har det så att de stämmer överens hyfsat om hennes kläning från balen (om hon har) inte känns som att den passar om hon vill vara tärna eller om det kommer att se konstigt ut. Känns lite dumt då det ju inte är det viktigaste men det ska ju kännas bra för alla.

• Svar på tråden 2 tärnor med olika kläning?
  • fromheretoeternity

Jag tycker absolut att tärnorna kan ha olika klänning, tycker tom att det är snyggare när det inte är så extremt uträknat.
    Jag vet inte vad ni har för färgtema men om ni nu tex har grön och guld så kan hon ju ha en guldklänning eller champangefärgad klänning eller vilken färg ni nu har.
    De kommer ju ha likadan bukett och då matcha lite lagom..

förstod jag förresten din fråga rätt?

• Pärlhönan

Mina har olika klänningar samt tyg, en har enfärgad, den andra blommig. Men går i samma färger

• Vi2alltid

mina kommer att välja själva hur stilen ska se ut, tex kjol, byxor, hel klänning, blus, toppp, linne osv
    men de kommer ha samma nyans på färgerna

• bride 2be

ok ja ska nog fråga henne med då, hur det ser ut annars kan mamma kanske sy nått för en mörk/skogs grön nyans är nog inte så lätt att hitta och tyg är ju inte så dyrt heller....

• martintherese

mina tärnor har samma tyg men olika modeller....det beror väl egentligen på hur noga du är med det..tycker det är fint om tärnornas personligheter kommer fram oxå...ville iaf jag eftersom dom är rätt olika..

/T

• bride 2be

tja tyget blir svårt att ha samma eftersom den kläningen som redan är klar har tyg inporterat från honkong för 12 år sen.....
    Så känner att det nog är bäst och fokusera på nyans snarare än tyg.

• PL080802

Självklart kan de ha olika klänningar, kolla i amerikanska tidningar (de har dessutom 10 tärnor men det är en annan historia :) där ser man hela tiden olika färger och tom olika längder på klänningarna. Mina tärnor ska ha olika färger men samma stil och några matchande detaljer om det går. Om en av dina tärnor har balklänning är det kanske fint att den andra också har en klänning i ett finare material och inte har en bomullsklänning. Lycka till!

• Borgerlig vigellisa

När jag var tärna (en av två stycken) så hade vi olika klänningar och det funkade jättebra! Då vi själva fick betala klänningarna var bruden noga med att vi skulle välja något som vi kände att vi ville ha och kunde använda igen! Det tyckte jag var rättvist!

• Miss Blue

Mina tärnor har olika klänningar men i samma färg (inte exakt men så nära det gick). Ljusblå knälånga enkla eleganta var direktiven
    En har blankt tyg och den andra mattare, men det gör inget! De har klänningar som de trivs i och det går i den färgen vi bestämt! De kommer dock ha likadana sjalar och tärnbuketter för att binda ihop det hela lite.

• bride 2be

ja blir nog nån detlj som går igen men ska prata med alla inblandade hon kanske inte äns vill vad vet jag =D

Svar på tråden 2 tärnor med olika kläning?