• C O

    Problem med min sambos svensexa/svensexor..

    För flera veckor sedan sa mina tjejkompisar till mig att deras killar tänkt ta min sambo den 14:e och fixa svensexa. De är bara 3 stycken. Nu i veckan ringde min sambos syster på uppdrag av sin man och ville att jag skulle hålla hemma honom den 14:e då de tänkt ha en svensexa för honom. (Det är hans svåger och kompisar från förr som han inte umgås så där jättemkt med nu, men det är ändå hans äldsta vänner.) Jag sa som det är, att då är det redan ett annat gäng som ska ta honom. De blev ganska förvånade och började babbla om att ja men då måste de ju samordna sig. Så de fick numret till en av de andra killarna. Nu pratade jag med en av mina tjejkompisar igår o det är tydligen problem med samordningen. Pga olika saker har de 3 första killarna svårt att följa med på det det senare gänget har planerat och jag kan tänka mig att det senare gänget inte ens har försökt samsas. Summa summarum blir det antagligen 2 svensexor. Och det blir killarna som sagt till mig först som kommer att få ändra datum. De känner att då de bara är 3 är det de som får flytta trots allt. Men det finns knappt tid till en svensexa till med midsommar och allt annat (bröllopet 5/7). Det senare gänget har ju inte involverat mig alls i planerna så jag har svårt att lägga mig i, men hade ju varit så mycket smidigare med EN svensexa. Kan jag göra något tycker ni? Är så mycket annat nu så orkar inte oroa mig över detta också!

    (Fick dessutom av min tjejkompis höra att det andra gänget tänkt att de skulle sova över i någon stuga. Det har de inte alls sagt något till mig om eller kollat om det funkar med oss.)

  • Svar på tråden Problem med min sambos svensexa/svensexor..
  • 20080301

    Jag tror inte du kan göra något. Jag fick två hippor samma vecka som jag skulle gifta mig, hade inte alls tid med det men i efterhand tyckte jag att det var riktigt trevligt med dom båda.
    Men ska dom sova borta måste man ju kolla så det går kan man tycka iallafall...

  • bara jag

    Jag tror inte det är helt ovanligt att ha 2 svensexor. Det förekommer ju iallafall. Tänk vad paff han blir andra gången;)

  • Aleta

    Det är jobbigt att känna att det är ont om tid, men tänk på vad roligt att så många vill ordna något!
    Svensexa/möhippa är ju lika mycket ett minna för livet som bröllopet.

  • Anettan73

    Det kompisparet till oss som gifte sig nylig så fick brudgummen 2 svensexor då viss inte kom överens om hur mycket det skulle kosta mm mm mm

  • C O

    Visst är det kul att han har så många som vill svensexa honom! Bara det att förutom det sista att fixa med bröllopet närmsta veckorna så är vi mitt uppe i husrenovering och hundgården MÅSTE bara upp innan bröllopet så att vi kan ha vovven där på bröllopsdagen. Blir ju liksom inte bara de två lördagarna som det rör sig om som försvinner, söndagarna efter lär ju också allt stå stilla. Nu låter jag jättegnällig.. Men jag är sådan som går och oroar mig för allt och blir jag orolig över att det kommer att bli totalt kaos sista veckan att hinna med allt praktiskt..

  • Anettan73

    C O skrev 2008-06-03 12:29:14 följande:


    Visst är det kul att han har så många som vill svensexa honom! Bara det att förutom det sista att fixa med bröllopet närmsta veckorna så är vi mitt uppe i husrenovering och hundgården MÅSTE bara upp innan bröllopet så att vi kan ha vovven där på bröllopsdagen. Blir ju liksom inte bara de två lördagarna som det rör sig om som försvinner, söndagarna efter lär ju också allt stå stilla. Nu låter jag jättegnällig.. Men jag är sådan som går och oroar mig för allt och blir jag orolig över att det kommer att bli totalt kaos sista veckan att hinna med allt praktiskt..
    Förstår dig fullkomligt..
  • Sommargrönt

    Jag vet precis hur du känner det...Försöker samordna kompisgäng åt min blivande för att undvika det där..Men man får väl ändå försöka ta lite distans till det hela och försöka tänka som så att det är ju ett riktigt lyxproblem. Tänk, det finns de som inte får någon svensexa alls, de som inte gifter sig alls, de som inte har råd att äta...Du får slita upp honom på söndagarna och så blir det jobb. Här på bt finns allt, starta en tråd om hur man får sin svensexade kille nykter och pigg dagen efter...finns säkert någon magisk kur... :)

  • Babymama

    Min sambos svensexa blev jättebra, hans kompisar ringde en vecka innan för att kolla så att jag hade möjlighet att ta hand om våran son eller ordna barnvakt. De förutsatte inte att jag skulle vara hemma vilket var skönt. Sen kom sambon hem på eget initiativ strax innan ett efter att ha rundat av på krogen, men i bra skick för som han sa, jag hade haft en lång vecka jag med och han tyckte inte att han hade någon rätt att ligga bakfull hela söndagen. Skönt när alla tar hänsyn till mig också :) Lycka till!

  • C O

    Det är väl det jag känner lite, att det andra gänget inte alls tar hänsyn till mig. De nämner inte något till mig om att det kanske blir övernattning iväg utan det får jag höra på omvägar. Eller om det inte blir övernattning har de fixat skjuts hem åt honom eftersom det oavsett blir en bit att åka då vi bor på annan ort än övriga, eller ska jag dra upp vår son mitt i natten och hämta? Inget sådant har tagits upp med mig. Får väl se om de gör det de närmaste dagarna.. Skönt iaf att det är en del som förstår mig! Tack!

Svar på tråden Problem med min sambos svensexa/svensexor..