• martintherese

Hur gör era tärnor!?!

En liten undran...när/hur/var ska era tärnor göra sig iordning på bröllopsdagen?? Jag ska göra mitt hår och smink på en salong och tärnorna hade tänkt vara med..men jag har inte fått klartecken av frisören om dom kan göra sig iordning där oxå
    (dom vill fixa till sig själva, inte av en frisör alltså) pga av platsbrist..och det förstår jag ju...

hur gör era tärnor? tänkte att mina aknske kan göra sig iordning nån annan stans först och sen komma och hålla mig sällskap på salongen, men jag vet ju hur sega dom är (och underbara :))...så hur har ni löst logistiken??

//T

• Svar på tråden Hur gör era tärnor!?!
  • Cissit

Vi gör oss iordning tillsammans på hotellet tror jag...har en kompis som är frisör som kommer till hotellrummet. Tärnorna kommer fixa någon som kan göra deras hår, alternativt så gör de varandras...

• 040409

jag har lite samma problem. Den frisör som ska fixa mitt hår har så liten salong att tärnorna inte får plats att fixa sig där samtidigt. Så jag kommer nog bara fixa håret där (hon sminkar inte) och så åka hem och får hjälp av tärnor med smink och påklädning, vill ju göra endel tillsammans med dem! Har en kompis som kanske kan hjälpa dem med frisyrer, frågan är var de ska vara nån stanns.. är nog ganska trångt hemma som det är!

• KIKKIHOLMBLAD

Vi gör oss iordning tillsammans. Frisören kommer hem till mina föräldrar där vi har sovit vilket är supersmidigt.

• Akvavit

Jag fick ha salongen för mig själv, så det var gott om plats hos min frissa. Så min enda tärna kunde utan problem göra sig iordning där och fick låna locktång och hårspray, frissan hjälpte henne till och med att sätta upp några hårnålar så det blev så fint!!

• Miss Blue

Vi gör oss i ordning tillsammans hos frissan. Mina tärnor ska få hjälp med håret men lägger sin makeup själva. De får dock låna vad de vill hos frissan i smink & hårväg.....
    De bjuder även på lättare lunch och champagne (ingår i priset).
    Vi kommer att vara själva i salongen
    Ser verkligen fram emot det!!!

• Garonne

Jag och syster (tärna) ska bli fixade hos min frisör båda två. Det kommer bli jättejättekul!

• Juni2009

ÅÅÅ vad spännande!!!
    Vi har bokat salong o ska träffa henne o prata om det nu till hösten trycket från kunder minskar så har hon mer tid med mi¨g så vi kan prata mer om det i lugn o ro.

Så tänker jag kolla upp med paketpris till mig själv (frisyr,smink, fixa naglar och kanske spraytan) sen till tärnor kanske bara friyr, få se vad dom vill. paketpris till min sambo o bestman...

Det ska bli kul få träffa o prata om det sen efter sommar.

Ska oxå träffa fotograf efter sommar.
    SPÄNNANDE!!!!

• Wilma84

Jag ska vara tärna åt min syster på lördag.
    Jag har en så generös syster att jag får både hår o smink fixat av frisör jag med.

Så jag ska vara där två timmar innan bruden
    och sen är jag med henne under de tre timmar som det tar o göra iordning henne o allt som ska fixas innan bröllopet.

• JosieAdde

Jag och tärnan gör iordning oss tillsammans på salongen. Vi ska vara där kl 8.30 med klänningar o allt :)

• valkyriana

Har inte fått allt ok at med salongen. Men om allt går som jag vill så kommer vi ala (4) vara på salongen och göra i ordning oss samtidigt.
    Vi står för deras hår och make.
    Om det inte går så måste vi dela upp oss på två gäng- kanns inte lika kul, jag vill ha alla mina tärnor med mig ...

• Sommaren2008

Jag och min tärna ska fixas till hos samma frisör och sen kommer sminkösen dit också. Vi tyckte att det var roligast att göra oss i ordning på samma ställe och skämma bort oss lite. Låter svårt att få frisören att ge upp 2(?) platser gratis som hon kunnat få betalt för... Varför kan de inte få sitt hår fixat på salongen du ska få ditt fixat på? Jag har löst det ekonomiska med att jag betalar sminket så står tärnan för håret själv.

• Cajjo83

I och med att vigsel hålls i Kiruna så är ingen av varken mig eller tärnorna på hemmaplan så att säga. Så jag har fixat dagen såhär:

- Vi går upp ca 7.30 för att göra oss i ordning, (duscha &
    frukost) Vi kommer även fixa tärnorna's hår på hotellrummet!
    - Sen ska vi alla tre vara hos min frisör kl 09.00
    Där kommer hon enbart fixa min frisyr, ett litet ställe,
    men tärnorna kan sitta med och hålla koll på läget
    Klart de ska vara med! Det har jag alltid drömt om, hehe!
    - Efter frissan bär det iväg till sminket, ska vara där 12.00
    Och där kommer jag få byta om till bröllopsklänning och allt..
    Det slog mig precis att man ska ju verkligen byta ALLT!!
    Det jag ska ha på mig till vigseln, som jag inte har på mig
    hos varken frissa eller smink är följande:

- Underkläder (trosa & BH)
    - Stay-up's
    - Strumpeband
    - Smycken

Kan mycke möjligt ha glömt något nu.. hehe

• jagskallgiftamig

Jag och mina tärnor kommer bo på hotell natten innan bröllopet. Till rummet kommer min frisör, deras frisör, våra sminköser och fotografen som skall föreviga alla förberedelser.
    Vi kommer således ha hela förmiddagen för oss tjejer - och det skall bli så kul!

• Zozo

Cajjo.. Eventuellt en klänning ocksa kanske.; Kan bli lite kyligt annars

Svar på tråden Hur gör era tärnor!?!