• Silva79

Namnteckning...

Har ni övat på er nya namnteckning innan bröllopet?

Jag kom precis på att det kanske var dax, det är ju bara 2 dagar kvar. Man ska ju bla skriva sin namnteckning på körkortet och det är ju kanske bra om man kan få till det snyggt...

• Svar på tråden Namnteckning...
  • halo08

Näää men du har nog rätt det är dax...jag gifte mig i lördags, jag vet inte ens vad jag heter nu....

• Nienna

Nä, men jag brukar pika sambon och säga att det börjar bli dags för honom att öva. Jag kommer alltså inte att ta hans namn, han ska ta mitt. Jag bytte efternamn för ca 7 år sedan (från pappas till mammas) och det tog ett bra tag innan jag fick till en namnteckning jag kände mig nöjd med och kunde skriva den utan att tänka efter.

• anna 1976

Det där har jag ångest över redan. Långt och svårt blir det nya.

• Sosofofia

Näää, har inte börjat öva ännu, byter ju inte förrens 26 juli...

Generad
    Däremot så tror jag att jag fortfarande kan skriva mitt förnamn ihop med kärleken från högstadiets efternamn rätt snyggt fortfarande för på den tiden övade jag mycket...

• Semesterbruden

Jag våndas, det går inte bra för mig.... Jag får väl inprovisera en slarvig som påminner om min nuvarnde (slarviga).

• dragonesse

Jag slipper det där för han byter till mitt! Plus att han kan ha kvar samma namnteckning ändå, det syns ändå inte vad det står!

• Silva79

Skriver alla killar extremt slarvigt vad det gäller namnteckningar. Min m2b:s är helt omöjlig att läsa och efternamnet ser ut att bestå av 2 bokstäver, inte 8...

• EnaOline

min skriver sin namntecking så fint, men om ni bara såg min, herregud, ser ut som jag skriver den med vänsterhanden (är högerhänt) Hoppas det blir finare med hans efternamn!

• stinakina

Japp...här övas det

Ser inte klokt ut....men det kommer hoppas jag..

• Silva79

Hade min m2b skrivit sin namnteckning vettigt så hade man ju kunnat få tips därifrån, men det är helt omöjligt nu... Så det blir till att börja från början. Är inte helt nöjd ännu, men om en 10 år kanske det kan bli bra :P

• tolonta

Japp, perfekt tidsfördriv på tråkiga jobbmöten

• helene306

Jag övade för att få till bra namnteckning till nya körkortet. Självklart skriver jag mitt gamla Vi har inte gift oss än man jag har bytt till min farmors flicknamn.

• CaCC

Jag var inne på att jag skulle ha dubbelnamn eftersom både mitt och min m2b efternamn är ovanliga. Men det blir ju så långt att skriva varje gång man ska skriva under något och dessutom ser inte namnteckningen klok ut med 2 efternamn. Så det blir nog att jag tar min m2b efternamn. Men det kommer ta låååång tid innan jag vänjer mig. Men jag har suttit och övat lite :)

• slävik

japp nästan alla killar skriver slarvigt. när min blivande skriver sitt namn så ser det helt allvarligt ut som att han heter Agneta, han heter Alexander så A:et stämmer ju. får se nu hur han skriver mitt efternamn ska bli spännande..

• Juni2009

Ojoj, jaa jag får nog börja öva lite lite då o då så jag kan känna mig rikitg dutti flicka när jag står o skriva på nåt fin papper dagen efter bröllop eller så...

Gifter ju oss nästa år så det är gooooottt om tid! eller hur?

Mern jag vet att tiden går fort fort!

• matteve

Är det bara jag som har suttit och skrivit mitt förnamn med min blivandes efternamn, innan han ens friat, för att det var min dröm att få bli hans?! Har hela sidor sönderkladdade! haha

• gustafmatilda

Jag började öva för några veckor sen, och ändå när jag var på banken igår och äntligen skulle använda min nya namnteckning så skrev jag fel, haha!

Svar på tråden Namnteckning...