• Lillan2008

Vem "ska" ordna möhippan?

Hej.

Jag undrar vem det är som "ska" ordna min möhippa? Är det min brudtärna som, enligt tradition, ska göra det?

• Svar på tråden Vem "ska" ordna möhippan?
  • Anja 19 juli 2008

Japp det är "the made of honor", alltså brudtärnan (hederstärnan) som ska göra detta

• Lillan2008

Okej... Då blir det ingen möhippa för mig då..

• Tant Doris

Inte för mig heller, ska inte ha någon tärna (litet bröllop). Och, jag har tragiskt nog inte så många vänner. Så, jag räknar inte med någon möhippa. Kanske syrrorna och nån kompis skulle kunna .. nä

• Plummis83
    Lillan2008 skrev 2008-06-07 00:51:38 följande:
    Okej... Då blir det ingen möhippa för mig då..
    Varför ingen möhippa?? Har du ingen kompis eller syster som du kan smyga in om att du vill ha möhippa??

Jag kommer inte få nån möhippa då jag har fler killkompisar än tjejkompisar plus att alla vänner är utspridda i Sverige!! Däremot så kommer min bästa tjejkompis (som ska vara tärna) tillsammans med min bästa vän (som då är en kille å de känner inte varandra) planera en heldag då vi bara gör galna saker tillsammans med en grupp vänner... Brukar kunna hitta på allt möjligt med mina vänner.
    Det vill jag göra även om det inte är alla som kommer bli bjudna!! Kommer endast bjuda de närmaste vännerna.

Ska bli kul å se vad de hittar på *hihi*
  • jennieoper

Det var min blivande svägerska & "ena halvan" av värdparet som ordnade min möhippa...
    Min sambos svensexa vet jag att det kommer att vara hans bror & "andra halvan"av värdparet som kommer att ordna....
    Så så var det för oss

• Anja 19 juli 2008

Ja fast jag tolkade ditt inlägg som att du hade en tärna.

har man ingen tärna så är det självklart de närmsta vännerna/vännen som fixar möhippan

Jag har heller inga tärnor men mina toastmistresses fixar min möhippa.

såklart det inte behöver vara så att man har tärnor. Trodde bara du hade det för du skrev "är det min brudtärna som ska göra det"

Du blir nog inte utan hippa...

• Anja 19 juli 2008

Plummis83

hihi det där lät precis som en möhippa tycker jag

Jag har oxå bett om att enbart få mina närmsta vänner med på möhippan... vill ha det avslappnat samtidigt som man inte vet vad som kommer hända lixom.

• Plummis83

Haha, jo kanske det... Men det kommer vara mest killar som är med!! Kan man kalla det för möhippa då?? Hade för mig att det bara är tjejer som är med då?? Helt ute å cyklar då??
    Menade att jag bara kommer bjuda på de närmaste vännerna på bröllopet och sen får alla vännerna som vill vara med på galenskaparnas (mina 2 bästa vänner) idéer!!! haha

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-07 08:34:09 följande:

Plummis83hihi det där lät precis som en möhippa tycker jag Jag har oxå bett om att enbart få mina närmsta vänner med på möhippan... vill ha det avslappnat samtidigt som man inte vet vad som kommer hända lixom.
  • Anja 19 juli 2008

Ah, ja men varför inte... i filmen made of honor så är ju hennes made of honor en kille och han är med på möhippan, hihi...

• Munchkin

Min tärna bor 120 mil ifrån mig och kommer inte hit förrän måndan före bröllopet så hon kommer inte att ordna nån möhippa för mig...det kommer däremot 2 av mina bästa vänner att göra. Det måste inte vara tärnan som fixar möhippan, det kan lika görna vara nån annan i umgängeskretsen som fixar den

• Anja 19 juli 2008

När jag skrev att det skulle vara tärnan som ordnar möhippan så var det ett direkt svar på TS fråga om det ENLIGT TRADITION är tärnan som ordnar möhippan och enligt tradition så är det ju det. Men självklart kan någon annan göra det. Jag har ju inga tärnor heller så i mitt fall är det mina närmsta väninnor som även är mina toastmistresses

• 20080301

Min tärna bor 60 mil från mig, jag hade 2 hippor ordnade av olika kompisar

• Lillan2008

Jodå, jag har en tärna. Men hon fick barn för ett par veckor sedan, tvillingar, och hon bor 11 mil ifrån mig. Kommer hit samma dag som bröllopet är..
    Hon har lite annat att tänka på och tiden räcker inte till just nu..

Har väl inte så där jättemånga vänner här nere, kommer från Jkpg, 30 mil härifrån..
    Tycker det skulle kännas skitfånigt att BE nån fixa en möhippa åt mig..

• Bride in England
    Lillan2008 skrev 2008-06-07 22:37:26 följande:
    Jodå, jag har en tärna. Men hon fick barn för ett par veckor sedan, tvillingar, och hon bor 11 mil ifrån mig. Kommer hit samma dag som bröllopet är..Hon har lite annat att tänka på och tiden räcker inte till just nu..Har väl inte så där jättemånga vänner här nere, kommer från Jkpg, 30 mil härifrån..Tycker det skulle kännas skitfånigt att BE nån fixa en möhippa åt mig..
    Jag bad en kompis att ordna det, annars hade jag inte fatt nagon eftersom min brudtarna bor i Sverige. Det gick jattebra och nu haller hon pa att ordna
Svar på tråden Vem "ska" ordna möhippan?