Min möhippa! Igår!!
Jag hade ingen aning.. Bröllopet är 9:e augusti och jag hade inte börjat fundera på när möhippan skulle tänkas kunna bli. Så helt ovetandes gick jag fram på stan för att träffa en kompis strax efter klockan tio. Vi bestämde visserligen för några veckor sen att vi skulle ha en heldag igår och kolla på bäbiskläder eftersom hon ska ha barn om några veckor, men det var inget konstigt med att vi bestämde det i god tid för vi har båda mycket att göra och dessutom hade jag och m2b bjudit hem henne och hennes man (dom är vårt värdpar), tärna, marskalk och toastmadame på middag igår kväll.
Hur som helst. Jag kommer fram på gågatan och ser min kompis sitta utanför affärerna och väntar. Vi vinkar till varandra och jag går fram till henne, hinner knappt säga hej när jag får en hink vatten över hela ryggen och rumpan!! Jag skriker till, vänder mig om och ser en maskerad kille springa iväg med en hink. Chockad, mållös och med tusen tankar i huvuder får jag knappt fram ett ljud. Min kompis börjar svamla om "vem vad det?", "varför gjorde han så..?" och sen kommer en annan kompis pojkvän fram med en handduk och går iväg utan att säga nåt. Jag vänder mig om och ser mina vänner, min svägerska och systrar komma ut ur gallerix klädda i vita t-shirtar med tryck på. Trycket var ett kort på sig och mig och texten Catarinas möhippa!! Redan??, säger jag. Ni förstår, två månader kvar till bröllopet och jag var inte beredd på detta. Men shit va roligt!!!
Lite kort om dagen. Jag fick skumpa och sen åkte vi iväg på afrodans. Jätteroligt. Svettigt. Iklädd en leopardbody, boa och pamela andersson-peruk. En dusch. Iväg till stadsträdgården. Lunch, sallad, en öl. Prat och mys. Vidare med minibussen, alla tjejer. Vi hamnar ute på landet hos en av kompisarnas föräldrars bondgård. Catarina, bonde för en eftermiddag. Mocka i stian, ge grisarna hö, köra truck, köra traktor, fotomodell, posa på höbalarna och i traktorn iklädd overall och bikiniöverdel.
Fika på kompisens föräldrars altan. Paj, såå good!!! Slappa lite, ta igen sig, prata och ha trevligt. Iväg igen i minibussen, den här gången med ögonbindel. Tappade bort mig med en gång, försökte sova lite istället, körde en bra stund, grusvägar, stanna, förvilla mig, ut på vägen igen, framme, ledsagad, när vi stannar känner jag framför mig vatten, dom tar av mig ögonbindeln, bländad, en pool, hemma hos en annan kompis föräldrar. På med bikini, i poolen, slappa, lite öl och vin, varmt, strålande sol hela dagen!!
Kvällen avslutas med presentöppning, personliga så jag får gissa vem som har gett vad och evenutellt berätta en historia eller två. Fyra-rätters, egen kock inhyrd för kvällen, underbar mat!! Sen bara pratade vi och njöt av sommarkvällen.
En helt underbar dag!! Värdens bästa vänner, svägerska och syskon. TACK!!!!