• blivandefrularsed

Min möhippa! Igår!!

Jag hade ingen aning.. Bröllopet är 9:e augusti och jag hade inte börjat fundera på när möhippan skulle tänkas kunna bli. Så helt ovetandes gick jag fram på stan för att träffa en kompis strax efter klockan tio. Vi bestämde visserligen för några veckor sen att vi skulle ha en heldag igår och kolla på bäbiskläder eftersom hon ska ha barn om några veckor, men det var inget konstigt med att vi bestämde det i god tid för vi har båda mycket att göra och dessutom hade jag och m2b bjudit hem henne och hennes man (dom är vårt värdpar), tärna, marskalk och toastmadame på middag igår kväll.

Hur som helst. Jag kommer fram på gågatan och ser min kompis sitta utanför affärerna och väntar. Vi vinkar till varandra och jag går fram till henne, hinner knappt säga hej när jag får en hink vatten över hela ryggen och rumpan!! Jag skriker till, vänder mig om och ser en maskerad kille springa iväg med en hink. Chockad, mållös och med tusen tankar i huvuder får jag knappt fram ett ljud. Min kompis börjar svamla om "vem vad det?", "varför gjorde han så..?" och sen kommer en annan kompis pojkvän fram med en handduk och går iväg utan att säga nåt. Jag vänder mig om och ser mina vänner, min svägerska och systrar komma ut ur gallerix klädda i vita t-shirtar med tryck på. Trycket var ett kort på sig och mig och texten Catarinas möhippa!! Redan??, säger jag. Ni förstår, två månader kvar till bröllopet och jag var inte beredd på detta. Men shit va roligt!!!

Lite kort om dagen. Jag fick skumpa och sen åkte vi iväg på afrodans. Jätteroligt. Svettigt. Iklädd en leopardbody, boa och pamela andersson-peruk. En dusch. Iväg till stadsträdgården. Lunch, sallad, en öl. Prat och mys. Vidare med minibussen, alla tjejer. Vi hamnar ute på landet hos en av kompisarnas föräldrars bondgård. Catarina, bonde för en eftermiddag. Mocka i stian, ge grisarna hö, köra truck, köra traktor, fotomodell, posa på höbalarna och i traktorn iklädd overall och bikiniöverdel.

Fika på kompisens föräldrars altan. Paj, såå good!!! Slappa lite, ta igen sig, prata och ha trevligt. Iväg igen i minibussen, den här gången med ögonbindel. Tappade bort mig med en gång, försökte sova lite istället, körde en bra stund, grusvägar, stanna, förvilla mig, ut på vägen igen, framme, ledsagad, när vi stannar känner jag framför mig vatten, dom tar av mig ögonbindeln, bländad, en pool, hemma hos en annan kompis föräldrar. På med bikini, i poolen, slappa, lite öl och vin, varmt, strålande sol hela dagen!!

Kvällen avslutas med presentöppning, personliga så jag får gissa vem som har gett vad och evenutellt berätta en historia eller två. Fyra-rätters, egen kock inhyrd för kvällen, underbar mat!! Sen bara pratade vi och njöt av sommarkvällen.

En helt underbar dag!! Värdens bästa vänner, svägerska och syskon. TACK!!!!

• Svar på tråden Min möhippa! Igår!!
  • Virvel

Det lät som en jättebra möhippedag. Vad snopen jag skulle bli om den blev så långt innan. Överraskningsmomentet blir ju helt klart bättre för oftast räknar man ju med att det blir en eller två helger innan bröllopsdagen.

• blivandefrularsed

Verkligen! Dom la den nu för att en av mina vänner som bor i spanien var hemma och dom som bor i göteborg kunde, och en annan vän ska ha barn om några veckor och efter det kan hon inte vara med en hel dag. Vilket innebar att alla kunde komma!!

• bara jag

Oj! Jag hade också blivit helt ställd om jag fick en hink med vatten på mig! hihi..Det låter som de har lagt mycket tid och möda på din möhippa. Det lät hur trevligt som helst.

• kalevala

ÅHHHHHH vad härligt det låter .. en bra genomtänkt dag! ..gäller o vara berädd nu då!!!!

• Lajsan

usch ja börjar bli rikigt nervös, svägerskan sa häromdagen att datum och allt var planerat, grejen att inte veta när det kommer hända.....

• Goldensea

Hehe det låter som en riktigt härlig möhippa. Kul idé med vattnet!

• Augustibruden 2008

Ha ha va rolig början på möhippan

Ja, man tycker ju att det är långt till augusti o bröllopet, men icke det går fort nu!

Jag är sååå nervös inför möhippan....

• Brud juli 08

Även jag fick min möhippa igår! Vi gifter oss den 5:e juli och jag hade hunnit börja bli nörvös för vad som komma skulle! Tanken var att jag skulle jobba i svärföräldrarnas handelsträdgård. De krävde att både jag och min sambo skulle jobba eftersom detta brukar vara den värsta helgen innan sommaren. Helt ovetande gick vi till jobbet och hade bara jobbat i cirka 2 timmar när det var dags. 20 killar och en tjej stormade handelsträdgården och rövade bort oss. Jag fick följa med min kompis Pernilla in till stan. Hon frågade under vägen om jag hade bra skor för att springa, eftersom att jag hade löparskorna på mig redan så var det lungt. Det roliga är att jag, för några veckor sedan, drömde att min tärna hade glömt bort att ordna en möhippa och istället så tog Pernilla med mig ut på en joggingtur på min möhippa. Jag hann tänka att Pernilla skulle ta med mig på en lång tur men vi hann bara 500 meter innan alla andra tjejer hoppar fram framför oss. Jag fick rosé vin och en påse med min fina outfit som jag var tvungen att ta på mig. Jag hade slöja, svarta tights, röd t-shirt och ett skärp i guld. SNYGGT var ordet!
    När jag hade landat i min outfit drog vi iväg till stan. Jag fick sminka mig, samla äktenskapsord och dela ut kärlekshjärtan(röda godishjärtan) till folk på stan. SKITROLIGT!
    Efter stan var det dags för lunch ute i det gröna. Sallad och vin! Efter lunchen drog vi iväg och körde gokart! Efter gokarten så körde det fram ett helt motorcykelgäng, jag fick ta på mig motorcykelkläderna och sedan bar det iväg in mot stan igen! Vilken frihetskänsla med motorcykeln! Motorcykelgänget skjutsade mig till ett träningscenter i stan där alla kompisarna redan väntade. Nu var det dags för afropowerdance, hur roligt som helst, snacka om att man måste bjuda på sig själv. På träningscentret har dom en relaxavdelning, vilket var vårat nästa stopp. Jacuzzi, bastu, dusch och massa skitsnack! Och så en massa cider förståss! På relaxavdelningen gjorde vi oss också snygga inför kvällen! Efter detta började jag känna, trots massor med jordgubbar och nötter och massa annat gott, att jag var ganska så hungrig. Som tur var var det nu dags för middag ute vid havet i en stuga som en kompis föräldrar äger. Vi åt och drack gott hela kvällen och somnade helt utslagna i varsin säng inne i stugan. Roligt att sova över och prata igenom den fantastiska dagen nu på morgonen! En helt otrolig dag som jag sent kommer att glömma!

• Mrs Robin Hood

Åhh vad härligt det låter för er båda. Bra upplägg och inte en massa göra bort sig saker. Väntar med spänning vad mina vänner ska hitta på!

• Miss Blue

Fick min i lördags....önskar bara att jag kunde säga att HELA dagen var skoj och välplanerad men men

Låter som ni andra fick helbra hippor!!

• blivandefrularsed

Miss Blue skrev 2008-06-09 07:08:47 följande:

Fick min i lördags....önskar bara att jag kunde säga att HELA dagen var skoj och välplanerad men men Låter som ni andra fick helbra hippor!!
    Nej, men, vad var inte bra??
  • stinakina

Miss Blue: ledsen om din möhippa inte var trevlig

Blivandefrularsed: vi gifter oss den 9 augusti vi med...NU börjar jag bli riktigt nervös....känns som om det är såååå långt kvar...men det är det ju inte!!

• blivandefrularsed

stinakina: neee, tiden bara rinner iväg....

Svar på tråden Min möhippa! Igår!!