• Berka

    Kan man ha de ihop?

    Jag hade en ide. Kan man ha möhippa o svensexa ihop?
    Tanken va för att föra folk lite närmre varann innan festen. Så att folk lär känna varann innan, o att de sen då blir lite lättare på festen för folk att prata osv.
    Är detta helt befängt?

  • Svar på tråden Kan man ha de ihop?
  • Aleta

    Det är nog kul att köra var för sig på dagen i så fall och sedan sammanstråla för en gemensam middag på festen.

  • FruRålin080808

    Kan vara kul att träffas senare på kvällen, men möhippan vill jag nog helst ha med mina tjejkompisar...tror att det blir roligare då. Men att träffa svensexan senare på kvällen kan vara kul!=)

  • Berka

    Jo så kanske man oxå kan göra. Men saken är den att ja är rädd att min m2b inte kommer hinna få ngn svensexa. Hans bror är så seg, han har inte ens ringt folk ännu. O har tänkt sätta den 25 juli som datum o då funderar ja på om inte de e mitt i semestrar? Därför va de en tanke oxå på att ha tillsammans.. Dessutom är jag gravid, o kommer inte kunna parta loss så mkt..
    Men sammanstråla senare är kanske kul. O då kan ju folk ta me sina respektive med..

  • Aleta

    Vi gjorde en kul grej på en möhippa/svensexa en gång.

    Gängen spelade laserdome mot varandra. (Det blivande paret visste inte om vilka de spelade mot förstås.) Sedan fick båda ögonbindel och vi åkte iväg under total tystnad med "fel" person. Jättekul, vi kallade dem vid fel namn och låtsades som inget.
    Sedan gjorde vi något riktigt tjejigt och svensexan något riktigt grabbigt. Efteråt bytte vi tillbaka som på en gammal agentfilm där varje gäng stod på varsin sida om en bro och de fick gå över samtidigt.
    Det var lyckat, fast grabbarna lät våran lilla blivande brud dricka för mycket, så hon blev tvungen att vila över en aktivitet innan hon var i form igen...

  • Aleta

    Men, planerar du din egen möhippa?

  • Berka

    Nej de gör ja inte. Men ja får ha åsikter eftersom att jag är gravid, o inte orkar alls lika mkt, o inte kan äta allt osv.
    =)

  • Zozo

    när vi anordnade möhippa/svensexa för min bästa vän sa fick vi pga starkt reducerat deltagarantal dra till med en nödlösning i sista minuten. Vi hâmtade dem samtidigt och hade en slags förfest i samma lokal, dock i tva olika grupper (champagne för tjejerna och jätteöl till killarna). Vi drog sedan ivâg pa olika hall under kvâllen och sammanstralade senare pa natten pa ett diskotek. Det var jättelyckat för just det brudparet iaf.

  • Boxerbruden

    Jag skulle uppskatta att fira med mina tjejkompisar på dagen. Hoppas bara att dom försöker få ihop så många av tjejerna som möjligt och med det menar jag även dom tjejer som inte umgås i tjejgänget men som jag ändå umgås med och som är bjudna till bröllopet. På kvällen/natten skulle jag kunna tänka mig att stråla ihop med svensexan men att det ska bli samtidigt det finns inte på världskartan då vi har både barn och hund.
    Men jag ser nog mer fram emot en helkväll med tjejerna.
    Hoppas dom hittar på nåt skoj..alltså inget som att sälja kyssar eller klippa tvättmärken på folks kläder eller liknande utan mer typ 5-kamp eller liknande. Hoppas dom känner mig så pass bra *S*
    Pinsamheter är ute tycker jag.

  • Berka

    Jo vi har oxå hund, men de måste ju gå att lösa på ngt sätt. Hundvakt eller dylikt. Får väl se..

  • Boxerbruden

    Allt går att lösa om man vill

  • Berka

    Precis, allt går att lösa om man vill. Mkt bra inställning!!

  • lyckligaparet

    Det är en dag som ska spenderas med grabbarna respektive tjejerna.

    Det vi gör för att gästerna ska lära känna varandra lite innan vgseln är att ha en after work på fredagen. Vi befinner oss på en bar mellan 18- ca 22 och så får de som vill komma dit och ta ett glas med oss och de andra gästerna.

  • Celeste97

    Klart att man kan ha en kombinerad mösexa-svenhippa! En utmärkt idé som vi själva hoppas få praktisera.

  • HurraViSkaGiftaOss

    Roligare att vara var för sig.

Svar på tråden Kan man ha de ihop?