• Fejs

Hypnos för att gå ner i vikt, bli av med fobi?

Någon som testat hypnos för att gå ner i vikt eller bli av med en fobi? Bra/Dåligt?

• Svar på tråden Hypnos för att gå ner i vikt, bli av med fobi?
  • Fejs

bara jag som funderat på detta?

• Limbolight

tycker oxå att det skulle vara en bra idé men hypnos för bantning....

Hjälper dig att puffa!

• Marischa

Hypnos kan fungera bra för både vikt & fobier. Sök på webben efter NLP-terapeuter (Neuro Lingvistic Programming).
    Anders Wallin är bra, han finns i Sthlm.

• Lavendelblomma

Tyvärr brukar det inte finnas enkla genvägar för att gå ner i vikt. Jag rekommenderar däremot Viktväktarna. Vill också bli av med några extrakilo och har gått ner 5 kilo på 1 1/2 månad nu. Funkar kanon!

• Fejs

Man behöver ju ändra sitt tankesätt och ev hitta varför man blivit kraftig. Jag vet när jag blev kraftig och en del varför jag blev det, men kanske inte fått hjälp med allt. Tror att man kanske kan hitta nått underliggande om man går på hypnos samtidigt som man kansek får in nytt tankesätt att man vill äta nyttigt.

• Lavendelblomma

Ja man kan ju alltid prova!
    Meddela gärna hur det går!

Fejs skrev 2008-06-11 06:47:02 följande:
    Man behöver ju ändra sitt tankesätt och ev hitta varför man blivit kraftig. Jag vet när jag blev kraftig och en del varför jag blev det, men kanske inte fått hjälp med allt. Tror att man kanske kan hitta nått underliggande om man går på hypnos samtidigt som man kansek får in nytt tankesätt att man vill äta nyttigt.
  • PennyJenny

Min syster har gått till på två sådana sessioner, med det är i London. Det är bara några veckor sedan syrran var där och för henne handlar det inte så mycket om att gå ner i vikt som att ändra på sitt förhållningssätt till mat och sin kropp. Men hon är helt lyrisk så här långt och säger att hon äter mycket mycket saktare och att hon inte upplever något sug efter godis. När hon väl åt godis var hon nöjd efter 6-8 bitar.

Hon säger själv att hon inte vet om det eg beror på hypnosen eller om det är för att hon är fokuserad på det. Och att det ännu är så pass nytt att hon inte vet ännu om den här nya känslan sitter i längre eller om bara är något av "nyhetens" behag.

• Hvidbrud

Jag har prövat paul mcKennas hypnos band som man ska lysna på varje dag i 30 dagar. Det hjälper en att ändra tanke sättet och om inget annat så är man skönt avslapnad i 17min /dag.

Vet inte om Det var cd som funkade, men jag är 7kg lättare och har börjat äta både sundare och motionerar mer nu 4 mån senare.

Svar på tråden Hypnos för att gå ner i vikt, bli av med fobi?