• Humlanhubbe

Kostnad för äktenskapsförord?

Ja..har Ni där ute skrivit ett och i såna fall vad var era kostnader för det?!

• Svar på tråden Kostnad för äktenskapsförord?
  • Planete

vi har skrivit ett, kostade 275 kr att lämna in det för registrering hos tingsrätten..

• Humlanhubbe

ok..får man fråga vart ni vände er?Hos en jurist skulle det kosta 2500 kr exkl. tingsrättens kostnader..kan man skriva ett själv och lämna in eller måste man göra det hos jurist tro?

Planete skrev 2008-06-09 17:54:19 följande:
    vi har skrivit ett, kostade 275 kr att lämna in det för registrering hos tingsrätten..
  • Humlanhubbe

*Puffar starkt för denna viktiga fråga*

• Planete

Vi använde ett standardformulär (vet inte exakt var min m2b hittade det, men det var på nätet) och sen skrev vi bara på och lämnade in det. Men har man komplicerade saker kanske man bör gå till jurist?

• Humlanhubbe

Ok..får jag vara fräck o be dig kolla upp vart man kan hitta det?Vi har inga konstigheter heller..så det borde ju funka =)

Planete skrev 2008-06-09 18:01:53 följande:
    Vi använde ett standardformulär (vet inte exakt var min m2b hittade det, men det var på nätet) och sen skrev vi bara på och lämnade in det. Men har man komplicerade saker kanske man bör gå till jurist?
  • Juni2009

hjälper till o puffar...

• Humlanhubbe

Inga fler som tecknat äktenskapsförord?!

• I s o l d e

Det är väl som med samboavtal. Finns att köpa färdiga i bokhandeln och därefter fylla i.

Svar på tråden Kostnad för äktenskapsförord?