• smörbullen

forts på *nu har vi sagt..*

pratade med honom igår och frågade vilken månad han tyckte var bäst,...frågade om han skulle kunna tänka sig Juli månad och sa också till honom att det är då folk har semester och att vi måste vara ute i god tid och att man brukar ha svar senast en månad innan så man kan boka av om alla inte kan komma. Han tyckte Juli...jag vill understryka att han är bestämd man och att han sa igår att han struntade i om alla inte KAN komma det datumet som vi bestämmer oss för, som någon skrev så kommer man ju om man tycker det är viktigt och man känner att man vill deltaga. Han har varit gift innan och menade på att det räcker med att gå ut med inbjudningar tre månader innan..det kan man göra men då måste man ju ha bestämt sig för vilken kyrka (det vet vi redan) prata med prästen (ska man det måste man ju veta datum), vilken klänning man ska ha (om man ska ha klänning eller tvådelat)osv. Man kan skicka ut en vink om att det blir bröllop i Juli. Någon som tycker annerlunda?

• Svar på tråden forts på *nu har vi sagt..*
  • Tooticki

Vi skickade ut inbjudningar 3 veckor innan, alla våra 40 gäster kunde komma trots att ingen visste något innan.

• smörbullen

fast i juli är ju folk kanske uppbokade...eller?

• Tooticki

Jo, det är möjligt. Menar du att ni ska gifta er i juli nästa år?

• smörbullen

Ja förlåt, glömde att säga det. Ja det menar jag.

• 20080802

Ska ni gifta er i juli så rekommenderar jag starkt att skicka inbjudan i mycket god tid. Vi gifter oss 2 augusti och skickade dem i början av april och då var det några som var tvungen att tacka nej p g a redan bokade resor eller så. De som stod stadigt på gästlistan fick en förvarning i januari tack och lov!!

• bara jag

Vi skickade ut våra inbjudningar i mitten på februari och gifter oss den 5 juli. Vi ville att så många som möjligt kunde komma och hinna planera semester. Det fanns även en del som har bytt ut sina helger (de som jobbar helg) som uppskattade den tidiga inbjudan.

• Balinda

skicka ut i god tid. folj bokar i regel sina semestrar tidigt.vi gite oss 13 juni inbjudan gick ut slutet av februari.

• smörbullen

Ja det nog det som gäller

• marjame

Vi visste att vi ville gifta oss juli månad. Så vi bokade den sista lördagen i juli. För att de som är lediga i juli skulle hinna åka på semester och komma tillbaka. Vi meddelade våra nära och kära muntligt att datumet var bokat så fort vi hade bokat kyrka och lokal. Fast inbjudningskort skickade vi först i maj månad. Hittills är det ingen som har tackat nej.

• smörbullen

Okej då är det kanske inget att oroa sig för.

• smörbullen

Nu blir det i Juli v 29 då han har semester.

Svar på tråden forts på *nu har vi sagt..*