• patti87

hur mycket pengar...?

om ett par önskar sig pengar i "bröllopspresent" hur mycket tycker ni är rimligt och ge? visst det är ju lite olika för olika hur dom har det med pnegar och så....men hur mycket skulle ni kunna tänka er och ge "paret" i present?

• Svar på tråden hur mycket pengar...?
  • Pumpkin

Om det är en nära vän/familjemedlem kan jag tänka mig att lägga ca 1000kr i alla fall. Om det är en "vanlig" vän så känns 500kr ganska rimligt.

• Bröllop år  2010

Det är väl väldigt olika beoende på vem det är som gifter sig. Hur väl man känner paret! Men en femhundring i alla fall tycker jag kanske!

• patti87

vi ska på ett bröllop i agusti, det är min blivandes mans kompis som gifter sig, vi tänkte ge 500 per person alltså 1000 kr tillsammans, även deras dotter ska döpas den dagen...så då tänkte jag köpa en fin present till den lilla flickan som är 8 månader gammal, vad kan man köpa? tips? ideer?

• s hjärta a

1000kr eller mer om det är riktigt nära vänner eller familj övriga får nöja sig med cirkus femhundringen..

• lycklig78

Vi brukar ge 1000:- (alltså 500/pers)

• Hofsan

Tillsammans brukar vi lägga så att det blir 5-600 kr. Mer är för mycket för oss. Bor i nybyggd villa med mycket lån och vi prioriterar resor och annat istället för presenter.

• CamillaetCamillus

Som tidigare sagts, det beror både på hur nära man står brudparet och på vilken ekonomi man har själv. Fem hundra kronor är mycket för mig och min m2b att ge, tillsammans. Man ger det man kan, helt enkelt, det kan knappast finnas någon regel som bestämmer mer än det.

Svar på tråden hur mycket pengar...?