• badgrodan

Budget?

Hej,

är det bara vi som inte har någon egentlig budget?

Är också nyfiken på att höra vad folk har för totalbudgetar på sina bröllop inkl. bröllopsresan.

Vi gifter oss i augusti i år.

• Svar på tråden Budget?
  • Silva79

Vi hade inte heller någon direkt budget, vi försökte mest hålla kostnaderna nere. Jag har fortfarande inte en aning vad det egentligen kostade faktiskt. Så länge man har råd så kvittar det väl antar jag...

• CamillaetCamillus

Vi har en budget på 30 000 kr, det är vad vi kommer att hinna spara ihop till sommaren 2009, och vi vill inte sätta oss i skuld. Förhoppningsvis får vi också en del hjälp från föräldrar och släkt, eftersom vi inte vill ha några presenter (vi bor litet och har mycket prylar redan) utan hellre en slant på bröllopskontot.

• Dsy04

När började ni att planera?

för oss var det att vi inte visste vad det skulle bli för vi hade ingen burget som vi planerade efter utan allt eftersson har byggst på och man har tagit redan på maten,priset, skumpan, vin, canapés etc..
    sedan man hat tagit kontakt med foklarar som tipsar en om det o dat o så har man fått veta om priser o sen har man kommit på vad det blir för budget..ungefär

men vad menar du att ni inte har en budget?...kan ni tänka er betala över 100 tusen för ert bröllop om det är så ni vill?

• Tooticki

Bröllopet kostade ca 50 000 kr, resan kommer kosta runt 80 000 kr.

Vi hade redan pengarna sedan tidigare så vi gjorde en budget när vi bestämt att vi skulle gifta oss och så landade det på den summan. Vi har varken snålat eller slösat, prioriterat det vi tyckt var viktigt och valt bort saker vi tyckte var oviktigt.

• Emblingen

Vår budget ligger just nu på 90 000 kr. Det är den summan vi kommer att kunna få ihop genom att spara och bidrag av släkt. I den summan ingår inte inbjudningskorten (som blev dyra....) och förlovningsringarna som gick på 5000 spänn. Även resan inkluderas inte eftersom den blir gåvan från svägerskan/tärnan.
    Vi gifter oss om 3 månader....

• Emblingen

Vi gör så klart också allt för att hålla kostnaderna nere men lägre än 90 000 kr lyckas vi ej få ner det...

• Ilbäcksan

Jag hade en klar budget från början, men jag har nyanserat den med tiden, hehe. Jag utgick väl ifrån ca. 55000:- men nu vet jag inte vad vi har kommit upp i, det är nog närmare 70000:- iaf tror jag.

• Bauti

Vi hade inte satt någon budget från början. Vi kollade runt och tog det som känndes vettigt för pengarna.
    Kan erkänna att jag jämförde prisen en hel del ändå.

Det hela slutade på ca 100.000:-

• HurraViSkaGiftaOss

vi räknar med 200 000 för allt

• Nirre

för oss blir det lite drygt 60 000, utan resan eftersom vi har en 5-månaders och inte tycker det är nån idé att resa om en månad då. Har kollat runt och valt de bästa alternativen, inte alltid de billigaste. Men vi har önskat oss ett bidrag till festen istället för gåvor, så vi får se sen vad det landar på för oss...

• sandybee

Budget och budget ... vi har precis som fler andra prioriterat en del saker och prioriterat ned andra saker. Slutsumman kommer landa på ca 135.000 kr exkl ringar och resa. Fruktansvärt mycket pengar, men då får vi det som vi vill ha det utan att vare sig lyxa till det eller snåla.

Svar på tråden Budget?