• Aleta

Hallå alla kreativa pysselbrudar, kan man få lite hjälp?

Här på BT finns det ju massor med tjejer (och killar kanske) som är jätteduktiga på att pyssla.
    Jag har precis hittat massor med rött crèpepapper här hemma (storstädning pågår).
    Vad kan jag göra med det? Är det någon som har något kul förslag till dekoration eller så?
    Vi har nästan inga dekorationer, så det här kanske är ett tecken från ovan att jag borde pyssla lite mer

• Svar på tråden Hallå alla kreativa pysselbrudar, kan man få lite hjälp?
  • Mikabella

Hihi jag har gjort "rosor" av crepepapper som jag fäste med ståltråd på hasselkvistar. Satte i stora krukor och hade som "blommor" på mitt senaste födelsedagskalas i feb. :) Klipp fyrkantiga bitar, typ.12*12 cm. Rulla dem diagonal. Håll liksom fast i botten på struten så att den "öppnar" sig mer längre upp...Dra några varv med ståltråd. Vik liksom ner kanterna lite..ruffigt liksom..behöver inte göras så perfekta. Lägg flera lager papper om du vill ha mer "burriga" rosor. Fast dem på grenen på lite olika ställen. Dada ett blommande litet träd Svårt att förklara...hoppas du förstår...

• Aleta

Tack, jag ska testa...är inte så bra på sånt här...

• Mikabella

Jag ska göra sånna "träd" till mitt bröllop Lovar att skicka bild när jag har provgjort. När gifter du dig?

• Mikabella

Tror jag använder mig av riktiga blommor dock...cerisa orkideer och vita rosor

• Aleta

Jag gifter mig 9/7, det är mycket kvar att göra, så jag får se hur mycket pyssel jag hinner med...
    Kul med en bild om du har!
    Hur lång tid är det kvar för dig?

• paradisfågel

Om ni har tänkt ge favors till era gäster kan ni ju kanske använda er av crepepapper? Man kan ju använda de som påsar och knyta ett snöre runt?

• Aleta

Ja, det skulle man ju kunna förstås, men vi ska inte ha det, så det blir någon slags dekoration.

Svar på tråden Hallå alla kreativa pysselbrudar, kan man få lite hjälp?