• sowa65

prästens tips till kärleksgåva

vi hade vigselsamtal idag. vi skojade friskt och ur prästens mun slank ett tips upp som jag nappar på direkt! han menade inte som present utan som vardagsknep, men jag tror baskemej jag ska surprisa min blivande make med en bröllopspresent utan avsändare. han kommer fatta då han öppnar: ett notisblock, färdigskrivet med kommentarer "från honom till mig" med små ord som jag gärna vill höra. "god morgon, älskling. kaffet står klart i termosen", "Puss, jag älskar dig!" " min sköna, var redo i eftermiddag kl 16,15. då hämtar jag dig efter jobbet för att dela en middag på picknickfilten med mig!" osv.... visst var det bra!! :)

• Svar på tråden prästens tips till kärleksgåva
  • weinlove

Enkel men ändå rolig idé. Ska kanske köra på det. Behöver ju inte kosta skjortan heller. Han kanske får en "Nygift"-tröja på köpet som han kan ha på sig dagen efter vid hotellfrukosten.

• bröllopsdag

Vad är "nygifttröjan"...?finns den att beställa på nätet eller är det nåt man trycker själv?

• Tooticki

Tycker det låter som en kul idé, men är det verkligen att anse som en present? Det är ju snarare ett önskemål/krav på presenter/uppmärksamhet, vilket också kan uppfattas som kritik...

• sowa65

present och present, ja - det blir en present - indirekt till mig från honom. jag vet att han inte kommer uppfatta det som kritik utan som en kul grej!1 han kommer också tänka på stunden under vigselsamtalet då vi skämtade om detta. jag är hundra säker på att han kommer använda lapparna med stor glädje och säkert även "spetsa till" mina önskemål så de ändå blir "på hans sätt".

• Ilbäcksan

Ett annat tips som är helt gratis, åtminstone för tillfället, är att göra ett kärlekshäfte. Det är något liknande, men det är från dig till honom. Du gör som ett kupong häfte som han kan riva ut, där du på varje kupong skriver saker som:
    *20 minuters massage
    *30 minuters kli på ryggen
    *Jag lagar valfri rätt åt dig
    *Frukost på sängen
    *Jag bjuder på en fika på stan osv

Hitta på något som du vet att han gillar(min sambo har fått ett häfte där det bla. fanns att massera huvudet i 20 min för det älskar han).

Svar på tråden prästens tips till kärleksgåva