• Mrs Van Derkamp

Bröllopsresa direkt efter eller vänta?

Hej!
    Jag undrar vilket som är bäst.Att åka på bröllopsresa direkt i anslutning till bröllopet eller vänta några månader?Vad tycker ni?Fördelen om man t.ex gifter sej under sommaren kan man ju åka till något exotiskt land typ maldiverna längre bort i oktober/november.Vädret kanske inte är så bra på i augusti/september?Eller vad tycker ni som har gjort det?Skulle helst vilja åka direkt efter bröllopet.

• Svar på tråden Bröllopsresa direkt efter eller vänta?
  • Marie88

Jag har också velat åka direkt,men då kan man väl inte ha samma efternamn? Det är änna det som gör det så speciellt med en bröllopsresa tycker jag...

Går det att ordna på något sätt så det går med pass etc?

• Simone B

Hmm. Direkt efter skulle jag säga. Det är ju så det 'ska' vara och så får man lite tid för varann och förlänger 'bröllopskänslan'. Men men, för oss blir det nog ändå några månader senare. Ekonomi och svårt att ta ledigt. Men kunde jag ändra på de sakerna så...

• Fenixx

vi kommer nog ta en mindre resa i samband och sen våran större utomlands året därpå. just med tanke på tid och pengar.

• lycklig78

Vi gifte oss i maj och tänkte ta den riktiga bröllopsresan till Maldiverna i okt-nov. Då har man hunnit smälta allt och man har något att se fram emot. Vi hyrde först en stuga på kusten direkt efter bröllopet för att få vila ut lite.

Nu blev det så att jag blev gravid och var i v.12 när jag gifte mig så det blev en vecka på Kefalonia ist ett par dagar efter bröllopet. Inte den optimala bröllopsresan, men det var en underbar ö och vi vilade oss och mådde gott

• EmmaCaroline

Vi gifter oss i augusti och ska åka på bröllopsresa över jul och nyår. Det passar bäst i våra scheman sen är det ju mysigt att åka lite senare när man hunnit smält allt.

• 040409

Vi har precis bokat bröllopsresa med en vecka i egyptien 3 dagar efter bröllopet. Vi ville både åka direkt efter och egentligen hellre längre iväg på en mer "drömresa" i ett par veckor. Men det gick inte ihop, både pga ekonomi och skola (med bröllop på våren). Så nu reser vi en vecka på charter, sol och bad, all inclusive i en vecka direkt efter för att bara kunna njuta av varandra och slappna av efter bröllopet, gick på ca 15000 totalt. Sen när vi kommer hem igen så börjar vi spara till en ny resa, och gör vår drömresa senare när vi har råd och tid med det!

• patti87

för våran del blir det ingen bröllopsresa i år, jag har nämligen fått jobb!!! :) och efter ett år sittandes hemma känner jag verkligen att jag måste ta det här jobbet och chansen!! :)

vi gifter oss den 28 juni och jag börjar jobba den 30 juni! men det gör inget...gött med pengar och ett annat liv än o bara sitta hemma och glo :P

kontraktet är till december...så nästa år kanske det blir en liten resa:)

jag är lycklig över bröllopet och det gör inget att det inte blir någon bröllopsresa... sen köpte vi en lägenhet i januari och massa nya möbler inklusivt ett nytt kök, så jag nöjer mig med det istället :)

Svar på tråden Bröllopsresa direkt efter eller vänta?