• Zsarah

tungstensringar?

Vi har hittat en vigselring till min blivande, men den är lite för bred, så därför undrar vi:

Var kan man beställa egen designade tungstensringar?

Och vad är för och nackdelar med tungsten? Jag ska ha en palladiumring, först hade vi tänkt ha det till honom med, men han vill inte ha en sån dyr ring.

ringen: www.ajz.se/img/prods/58.jpg

• Svar på tråden tungstensringar?
  • Zsarah

läste att metallen går även under namnet wolfram på svenska.

• Titanringar

Lite invecklat att köpa Tungstensring. Jag kollade detta för ett tag sean och detta är vad jag kom fram till.

Om du skall köpa Tungstensring kolla med företaget att den är gjord av Tungstenskarbid som är omöjligt att repa. Ringen håller sig fin för alltid.
    Dessutom skall ringen INTE vara legerat med metallen Kobolt, då Kobolt är ett allergiframkallande ämne. Dessutom blir Tungsten/Kobolt ringen missfärgad med tiden. De billigare ringarna är oftast legerade med Kobolt.
    Om ringen är gjord av olegerad Tungsten är den lätt att repa och blir inte så fin efter ett tag.
    Dessutom en liten varning. Du kan inte såga av en ring i Tungsten om ditt finger skulle svälla upp. Materialet är för hårt. Den måste sätta fast i ett skruvstycke och tryckas sönder.

• Zsarah

Okej tack för informationen.

detta kan man läsa på deras hemsida:
    INFORMATION

Tungsten
    Den hårdaste metallen i världen. Endast diamanten är hårdare än tungsten.
    Om man jämför andra smycken av metall så är tungstenssmycken de ända
    som inte förändrar sin originalfärg eller form förutsatt att de är som våra
    smycken gjorda av Volframkarbid. Det är förstås hårdheten och karbiden
    som bidrar till att smycket är oförstörbart och reptåligt. Tungsten kan poleras
    precis hur många gånger som helst och återfå dess ursprungliga lyster.

Varje Tungstensring är individuellt handgjord med anpassade verktyg
    och slipmedel som även används vid diamantslipning. Våra produkter är fria
    från kobolt då de färgar av sig på huden, de är även fria från nickel.

Kvaliteten är viktig för oss och av den anledningen har vi leverantörer som
    ägnar mycket tid och pengar till att kvalitetskontrollera produkterna.

Så det är det rätta tungsten i dessa ringar då?
    Men kan inte förstå att de kan vara så billiga, den ringen vi har sett på så är
    Matt grund, högblanka kanter,
    24k guld i det gula bandet och kostar endast 857kr.
    Är de faktist så billiga?

• Mrs Mommy

Jag tycker det låter lurt!
    Ex tror jag inte det är ett helt guldband i 24k, bara ytan.
    Guld är tokdyrt nu och varför skulle man blanda 24k som är jätte mjukt med något så hårt

• Tooticki

Bandet är bara på ytan, så brukar det vara med den sortens ringar. Det är förmodligen inte ens 1 gram guld i ringen. Det betyder ju inte att det är något lurt eller fel för det!

• 8108

Vi var inne på tungsten till min blivande ett tag oxå men eftersom en sådan ring är nästintill omöjlig att såga av vid en olycka så har vi tänkt om så nu ficl det bli titan istället

På ebay finns det massor av tungstensringar, kolla där

Svar på tråden tungstensringar?