• avil

Ge pengar i present-HUR?

Vi ska på bröllop i sommar.
    De ville ha en slant till en resa,så det ska vi ge.
    MEN sätter vi pengar tillsammans med ett kort där vi skriver att det är från oss o en liten "hälsning",eller bara pengar i ett kuvert,eller HUR är "smartast" att göra??
    VI har dessvärre inte så mycket att avvara-då vi själva ska gifta oss o resa-utan att ha fest så vi kan ej önska oss bidrag! .. Så vad förväntas man ge??

• Svar på tråden Ge pengar i present-HUR?
  • Tooticki

Vi gav pengar till en kompis en gång, köpte en bukett med blommor och vek 100-lappar som solfjädrar och tejpade fast på stjälkarna. En annan variant är att köpa en liten "skattkista" på en leksaksaffär och fylla med guldpengar (10:or alltså).

Hur mycket man ska ge? Så mycket man kan avvara tycker jag

• Mikabella

Ta reda på vilken bank de har. Man kan betälla speciella Cisa/maistro kort som man kan ge bort som ett presentkort Man kan tom få en roligt bild tryck på kortet! kan avvändas i butiker eller så kan brudparet ta ut pengarna i en automat. Ex. www.seb.se. Gå in på fliken "Kort" o sen hittar du "Presentkort". Ska själv ge bort ett sånt ill ett brupar.

• Mikabella

Visa kort ska det ju stå

• fromheretoeternity

Jag tycker att ni ska ge ungefär så mycket ni hade tänkt att köpa present för. Det beror helt på vilken ekonomi ni har.
    Men 500kr/par kanske?

Jag tycker att man kan ge det i ett kuvert tillsammans med ett fint kort. Annars var Tootickis förlsag bra!

Vissa par har lämnat kontonummer till tex toastmaster så att man kan sätta in pengarna där, då brukar det vara lite mer anonymt hur mycket man har gett vilket kan vara skönt.

Hör med de andra gästerna om du känner dem hur de ska göra.

• fromheretoeternity
    Mikabella skrev 2008-06-13 10:18:19 följande:
    Ta reda på vilken bank de har. Man kan betälla speciella Cisa/maistro kort som man kan ge bort som ett presentkort Man kan tom få en roligt bild tryck på kortet! kan avvändas i butiker eller så kan brudparet ta ut pengarna i en automat. Ex. www.seb.se. Gå in på fliken "Kort" o sen hittar du "Presentkort". Ska själv ge bort ett sånt ill ett brupar.
    Det var ju en skitbra idé!! Men hur vet de vilken kod kortet har?
  • Mikabella

Hmmm lite osäker på det...kanske de får ett papper hemskickat? Har inte beställt något själv än...Men det borde ju gå till som det gör när man själv får ett kort? Koden sänds i ett separat kuvert i efterhand. Får kolla på SEB

• avil

känner ingen mer som ska dit.Vet i alla fall inte av de.....
    Kanske ska ringa värdparet o fråga?

• bröllops gäst

Jag beställde ett kort aldeles nyss och man får välja om man vill att det ska skickas direkt till motagaren eller till en själv. Det finns med ett brev med en hälsning, pin kod och lite info. Roligare än kontanter och man blir inte lika bunden som med ett presentkort.

• Mikabella

Ja jag beställde oxå. Tycker att det är en jätte bra grej

• avil

Hm..jag tror de vill ha pengar så de kanske kan resa......
    tror jag ska söka nån slags kista/"skattkista" ,o sätta guldtior i ...eller nåt sånt..

• mmmalurk

Presentkort på Forex kommer vi att önska oss

Svar på tråden Ge pengar i present-HUR?