• Garonne

    Varför är det så svårt att söka på BT?

    Här satt jag och blev arg så att jag skakade på en otrevlig och nedvärderande kund, och började i min ilska leta febrilt efter "just nu är jag ARG" -tråden så att jag kunde få skriva av mig. Hittade den dock inte, och när jag använde sökfunktionen så hittade jag sjuttioelva trådar från 2001, med diverse olika rubriker, men inte den som jag letade efter, som hade exakt den rubriken som jag hade skrivit. Ska det vara så? Va?! Denna förbaskade cybervärld...

    Ilskan över kunden (jäkla murgo...) har hunnit klinga av en aning, men nu är jag arg på BT's sökfunktion istället. Så om nån hittar tråden jag söker så kan ni ju hälsa att jag är arg på diverse olika saker...

  • Svar på tråden Varför är det så svårt att söka på BT?
  • Ilbäcksan

    Kan inte annat än hålla med, kan BT svara på varför det är så? Jag får också alltid upp gamla trådar fast jag söker på exakt vad tråden heter.

  • feministbrud

    Jag är också arg över sökfunktionen! Men om vi ska vara arga här också så är jag jävligt arg på cateringfirman. Jag ska outa företag (som jag gillar i övrigt) och kontaktperson när allt är över (jag vill inte få mer bekymmer vilket jag hypotetiskt sett skulle kunna få om hon googlar sig själv). Maken till arrogans har jag aldrig tidigare upplevt och ljuger gör hon också. Så var det sagt. Nu ska jag ringa chefen och fråga om det verkligen är sant att man inte får provsmaka maten innan (något vi blivit lovade flera gånger).

  • JuP

    Jag håller verkligen med!
    Sitter och söker och får upp urgamla trådar där det dessutom INTE finns några svar. Suck! Kanske dags att rensa lite i BT-arkivet och ta bort en och annan gammal tråd...

  • Brud28

    Håller med, de är jätte svårt att få fram de man söker!!

  • Aleta

    Det fanns en tråd om detta för ett litet tag sedan...men jag hittar den inte...
    Tydligen så är inte sökfunktionen något de hinner med att åtgärda just nu, för den suger verkligen.
    Någon tipsade om att googla istället. Skriv Bröllopstorget och sökorde, det gick tydligen bättre, det har jag gjort ett par gånger med ganska bra resultat.

    T ex fick jag omedelbart fram www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2897829.html

  • gusjma

    Håller helt med! Har helt och hållet slutat söka på trådar här på BT för man hittar ändå inte det man söker! Det är till och med bättre att googla på tex "Bröllostorget just nu är jag arg på"

  • Garonne

    Ja titta där var den ju! Nu är jag inte så arg längre. Mest kissnödig...


    Aleta skrev 2008-06-13 13:45:03 följande:
    Det fanns en tråd om detta för ett litet tag sedan...men jag hittar den inte...Tydligen så är inte sökfunktionen något de hinner med att åtgärda just nu, för den suger verkligen. Någon tipsade om att googla istället. Skriv Bröllopstorget och sökorde, det gick tydligen bättre, det har jag gjort ett par gånger med ganska bra resultat.T ex fick jag omedelbart fram www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2897829.html
  • Tooticki

    Jag har också reagerat på det, har aldrig hittat tråden jag letat efter i sökfunktionen.

    Undrar en annan sak också, ibland händer det att det syns en liten bild brevid nicket, men när man klickar upp medlemmens sida finns det ingen bild? Är det jag som har någon konstig inställning eller varför blir det så?

  • grabbarna

    tack för tipset om att googla istället det har jag inte tänkt på nu lyckades jag äntligen hitta en tråd jag sökt....

    sök funktionen sucks!

  • lillP

    jag har också stött på det där. trodde det var jag som såg fel eller nåt..


    Tooticki skrev 2008-06-13 14:28:04 följande:
    Jag har också reagerat på det, har aldrig hittat tråden jag letat efter i sökfunktionen.Undrar en annan sak också, ibland händer det att det syns en liten bild brevid nicket, men när man klickar upp medlemmens sida finns det ingen bild? Är det jag som har någon konstig inställning eller varför blir det så?
  • Celeste97

    Jag har för mig att jag påpekade detta för ett tag sedan men inte fick något svar alls, trist!
    BT är bra på många sätt, men just Sök-funktionen suger riktigt riktigt FETT! Jag tror nästan inte den fungerar, och det vore faktiskt bättre att stänga ner den helt. Även om man skriver in en trådrubrik exakt och det är den mest aktuella tråden så är det mer eller mindre omöjligt att "hitta" den.

    Vad är det som gör sökfunktionen så himla dålig egentligen?
    En vanlig SQL-fråga kan väl inte vara så omöjlig att fixa till tycker man... Eller har ni MySQl i botten? Kanske läge att fråga om hjälp med detta? på forumet?

  • weinlove

    Håller med om att sökfunktionen inte alls är bra. Vill ha en bättre en.

Svar på tråden Varför är det så svårt att söka på BT?