• Suniz

Thailand över julen - när billigast beställa resan?

Vi ska åka till Thailand på vår bröllopsresa. Tänkte åka runt den 20 dec och hemresa runt den 10 jan.
    Resorna är ju rätt så dyra över julen, och ju billigare desto bättre för vår del.
    Jag undrar om någon vet om det kommer sista-minuten- resor närmare december, eller när det är som billigast att beställa. Någon som vet??

• Svar på tråden Thailand över julen - när billigast beställa resan?
  • Utomlands 2008

Nej. Resor för den tiden på året kommer INTE bli billigare utan dyrare och dyrare.
    För billiga resor skulle ni bokat i januari...

• Sweetpea

Det är väl i princip utsålt över jul, redan - i alla fall charterresorna. Vi bokade redan i januari och fick då de sista platserna på planet med avgång 21/12. Helt tokigt.

• Suniz

Jaja, så är det när man är ute i sista stund. Vi tänkte först åka direkt efter bröllopet men M2B fick jobb och det går inte. Så nu tänkte vi jul o nyår, men det är verkligen sjukt dyrt. Billigaste resan jag har hittat kostar 14,100kr. Det är endast flyg, så sen kommer hotell till, och det är ju mycket dyrare osså under julen. Får försöka hitta något annat resmål som är varmt och gott och lite billigare. Det blir under jul o nyår vi måste resa...

• Utomlands 2008
    Suniz skrev 2008-06-16 14:31:38 följande:
    Jaja, så är det när man är ute i sista stund. Vi tänkte först åka direkt efter bröllopet men M2B fick jobb och det går inte. Så nu tänkte vi jul o nyår, men det är verkligen sjukt dyrt. Billigaste resan jag har hittat kostar 14,100kr. Det är endast flyg, så sen kommer hotell till, och det är ju mycket dyrare osså under julen. Får försöka hitta något annat resmål som är varmt och gott och lite billigare. Det blir under jul o nyår vi måste resa...
    Har du kollat de stora resebokningssajterna luftgrop, resfeber och reseguiden? Prova att boka lite olika datum som ligger nära varandra - det kan ibland skilja många kronor!
  • CeciliaA

Jag fick ett kanonerbjudande från ving förra veckan till thailand flyg och hotell för ca 7000kr per person. Men anar att de är slut nu..

• Suniz

Över jul o nyår??? Det var riiiktigt billigt!!!

CeciliaA skrev 2008-06-17 11:49:29 följande:
    Jag fick ett kanonerbjudande från ving förra veckan till thailand flyg och hotell för ca 7000kr per person. Men anar att de är slut nu..
  • Suniz

Har testat de flesta sajter, men har missat de du skriver. Ska genast prova. Precis som du skriver kan det skilja sig lite mellan datumen. Men det är ändå 14000 som är det billigaste jag har hittat än så länge. Min sambo är lärare så vi kan inte variera datumen för mycket Utomlands 2008 skrev 2008-06-16 22:20:00 följande:

Har du kollat de stora resebokningssajterna luftgrop, resfeber och reseguiden? Prova att boka lite olika datum som ligger nära varandra - det kan ibland skilja många kronor!
  • Utomlands 2008
    Suniz skrev 2008-06-18 15:14:02 följande:
    Har testat de flesta sajter, men har missat de du skriver. Ska genast prova. Precis som du skriver kan det skilja sig lite mellan datumen. Men det är ändå 14000 som är det billigaste jag har hittat än så länge. Min sambo är lärare så vi kan inte variera datumen för mycket Utomlands 2008 skrev 2008-06-16 22:20:00 följande:
    Ni kanske kan vara lite flexiblan med varifrån ni flyger?
    Hoppas att ni hittar något.
    Alternativt: boka till KL eller Singapore o res vidare därifrån med regionala lågprisbolag.
Svar på tråden Thailand över julen - när billigast beställa resan?